نمایشگاه شمیم وحی و گلایه‌های مربیان موسسات قرآنی + جوابیه
کد خبر: 3631362
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۶

نمایشگاه شمیم وحی و گلایه‌های مربیان موسسات قرآنی + جوابیه

گروه‌ مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: پیرو انتقاد تعدادی از مربیان و مدیران مؤسسات قرآنی شهر تهران از برپایی همایش تجلیل از 1000 مربی قرآن استان تهران و همچنین سومین نمایشگاه شمیم وحی، ایکنا به دنبال پاسخ از مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی کشور رفت.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، برخی از مدیران و مربیان مؤسسات قرآنی شهر تهران به ویژه غرب تهران، پیرو بی‌نظمی‌ها و عدم هماهنگی‌ در راستای سومین نمایشگاه شمیم وحی و همچنین همایش تجلیل از 1000 مربی قرآن و مدیران مؤسسات قرآنی استان تهران که اردیبهشت ماه برگزار شد و تبعات آن همچنان ادامه داشته است، گلایه‌هایی را با ایکنا مطرح کردند و متنی را در اختیار این خبرگزاری قرار دادند که در پی می‌آید؛

«در 18 اردیبهشت 1396 خبری در بعضی از خبرگزاری‌ها درج شد با این تیتر «همایش تجلیل از 1000 مدیر تشکل و مربیان قرآن برگزار شد»، البته سایت تلاوت این تعداد را 1400 نفر ذکر کرد و نوشته شده بود این مراسم به همت اتحادیه مؤسسات قرآنی استان تهران و اداره امور قرآنی استان با حضور رئیس و مسئولان سازمان تبلیغات اسلامی، مشاور شهردار و چند مسئول دیگر در امور بانوان در برج میلاد برگزار شد. اما این مراسم دارای حاشیه‌های بود که سؤالات بسیاری در ذهن مربیان و مدیران مؤسسات قرآنی ایجاد کرد.
بعضی از برگزارکنندگان مراسم که خود وظیفه دعوت مدیران و مربیان مؤسسات، خانه‌های قرآنی و سرای محلات را برعهده داشتند، اعتراض را در شأن مربیان گرامی ندانستند. وقتی جمعیتی از مربیان به مسئولان برگزارکننده اعتراض کردند و گفتند که چرا دقت لازم را در مراسم تقدیر نداشتید، یعنی نباید پرسید چرا بودجه‌ای که به اسم بیت‌المال تأمین شده است و طبق لیست داده می‌شود چرا می‌گویند تمام شد؟ چطور باید کارت هدیه‌‌های 100 هزار تومانی که خود اتحادیه به قول گفته خودشان از منابع شهرداری تأمین شده بود به عده قابل توجهی نرسد؟ و از عده‌ای امضا تحویل کارت هدیه 100 هزار تومانی گرفته شود، ولی به آنها کارت پنجاه تومانی داده شود؟ البته در همان جلسه بعضی از مربیان خیلی آرام و منطقی گفتند: چرا کارت هدیه‌ها تمام شد قرار شد که پیگیری کنند و کارت هدیه‌ها داده شود، اما با گذشت سه ماه از آن مراسم، هنوز خبری نشده است.
با همان شماره‌ای که دعوت شده بودیم پیام دادیم که چرا اینقدر اصرار داشتید مربی حتماً در این جلسه شرکت کند، در مراسمی که برای دریافت کارت هدیه باید در صف‌های طولانی بایستی، اما به یک دفعه اعلام می‌شود، مراسم می‌خواهد شروع شود تشریف ببرید داخل، آخر جلسه تشریف بیاورید و آخر جلسه هم که کارت‌های هدیه تمام شد در حالی که خیلی از مربیان هدیه‌ای دریافت نکرده بودند.
اما در پاسخ، پیام می‌دهند؛ اتحادیه نه بودجه‌ دارد نه اعتبار مالی؛ این هم که به مربیان داده شد به لطف رئیس اتحادیه بود، اگر شما معلم قرآن هستید رفتارتان قرآنی باشد، کمی هم قدردان باشید، این بنده‌های خدا که زحمت کشیدند بدهکار شما نیستند. لطفاً مثل یک معلم قرآن رفتار کنید، حالا من از شما می‌پرسم: آیا معلم قرآن حق ندارد بپرسد هدیه‌ای که به اسم او از بیت‌المال گرفته شده است، اما به او تعلق نگرفته است، کجا هزینه شده است و البته سؤال اصلی اینجاست: اصلاً مگر معلم قرآن صدقه بگیر است؟
و یا موردی بوده است که در نمایشگاه شمیم وحی بُن یک میلیونی دادند، اما امضا یک میلیون و صد گرفتند.
پرسش مهمی که برای مدیران و البته در مراسم تجلیل برای بعضی از مربیان پیش آمده است و اتحادیه استان تهران که تحت مجموعه سازمان تبلیغات است پاسخ درستی نمی‌دهد، این است که چرا بودجه‌هایی که باید به مؤسسات تعلق بگیرید یا کلاً ناپدید می‌شود و یا در بعضی مواقع امضاء کامل گرفته می‌شود، اما نیمه و یا کمتر از امضایی که گرفته شده است، پرداخت می‌شود و زمانی هم که سؤال می‌شود یا پاسخ منطقی داده نمی‌شود یا اینکه اصلاً سؤال کردن در این مورد را در شأن مدیر و مربی قرآن نمی‌دانند»؟

کارت‌های هدیه معدودی باقی مانده است
خبرگزاری ایکنا برای پاسخ به این سوالات و رفع ابهامات با حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسین کوششی، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی کشور گفت‌و‌گو کرد. وی در پاسخ به اعتراضات رسانه‌ای شده از سوی جمعی از مربیان و مدیران مؤسسات شهر تهران گفت: هر مربی به همان میزان و مبلغی که کارت هدیه دریافت کرده است، رسید مربوطه را امضا کرده است و موارد مطرح شده کذب است.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه حجم مربیانی که از سوی مؤسسات در این همایش حضور داشتند، بیش از سهمیه و حد دعوت‌شدگان بود و امکان برگشت مربیان از این همایش به لحاظ اخلاقی نیز درست نبود، لذا با کمبود کارت هدیه روبرو شدیم.
کوششی با اشاره به اینکه طی این مراسم که با حضور حدود هزار و 400 نفر از مربیان قرآن استان تهران و به منظور گرامیداشت و پاسداشت مقام آنها انجام گرفت، بیان کرد: طی این مراسم کارت هدیه مربیانی که دعوت شده‌ بودند اعطا شد اما مربیانی که مازاد حضور داشتند، حدود 80 مربی بودند که بخش اعظم آن پس از تأمین اعتبار داده شد و تعداد معدودی نیز باقی مانده‌اند که مقرر شد پس از دریافت اعتبارات، هدیه آنها از طریق مؤسسات به آنها می‌رسد.
مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی کشور تصریح کرد: شاید تعداد مربیانی که طی این مراسم حضور داشتند، کارت هدیه آنها باقی مانده است، حدود 10 تا 15 نفر هستند.
وی در پاسخ به این سؤال که چرا باید در این همایش مربیانی خارج از دعوت حضور داشته‌ باشند؟ عنوان کرد: به هر مؤسسه سهمیه داده شد تا بر اساس آن مربیان در این مراسم حضور داشته باشند اما متأسفانه برخی از مؤسسات کم‌لطفی کردند و تعدادی بیش از سهمیه اعلام شده را با خود همراه آورده‌اند و لذا نمی‌توانستیم اخلاقاً آنها را برگردانیم.
کوششی در پاسخ به این سؤال که آیا برپایی صف‌های طولانی برای دریافت کارت هدیه خارج از شأن مربیان نیست؟ تصریح کرد: این موضوع به دلیل عدم انضباطی است که خودشان رعایت نکرده‌اند. اینکه به یکباره برای دریافت کارت‌های هدیه به محل‌های مشخص شده در محل برپایی همایش به یکباره جمعیت هزار و 400 نفری در عرض حدود 30 دقیقه مراجعه می‌کنند با ازدحام جمعیت روبرو می‌شویم و این طبیعی است.
مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی کشور در خصوص اینکه آیا در نمایشگاه شمیم وحی که ویژه تجهیزات مؤسسات و تشکل‌های قرآنی سطح تهران است، اتفاق مشابه اینکه مبلغ بن با دریافت رسید امضا متفاوت باشد، رخ داده است؟ تصریح کرد: این موضوع کذب است چون بنی در آن نمایشگاه داده نمی‌شد بلکه حواله به مؤسسات از حدود 10 روز پیش از آغاز نمایشگاه ارسال شد و مراجعه‌کنندگان در آنجا مربوط به جلسات خانگی و مربیان بوده است که حواله‌شان را در آنجا دریافت می‌کردند.
وی تأکید کرد: بودجه نمایشگاه شمیم وحی و همچنین همایش تجلیل از مربیان قرآن استان تهران از طریق شورای عالی قرآن شهرداری تهران تأمین شده بود.
یادآور می‌شود، همایش تجلیل از 1000 مربی قرآن استان تهران به مناسبت گرامیداشت و پاسداشت مقام معلم طی مراسمی، ۱۸ اردیبهشت‌ماه در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار، همچنین سومین نمایشگاه «شمیم وحی» به ‌منظور حمایت از تشکل‌های قرآنی شهر تهران با اعتباری بالغ بر دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در دهه دوم ماه مبارک رمضان در بوستان گفت‌وگو برپا شد.
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۵/۲۸ - ۰۹:۲۱
0
0
با سلام
با تشکر از خبر شما
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۵/۲۸ - ۲۲:۵۶
0
0
یک دسته گل سلام واحترام خدمت برگزارکنندگان مراسم تقدیر مربیان در برج میلاد،
خدا قوت به همه برگزار کنندگان مراسم، کاش فقط مربیان قرآن را باور می کردید، اگر فقط همان مراسم هم بود، بدون هیچ تقدیری، معلمان احترام می گذاشتند، به مراسم می آمدند واحتیاجی به هیچ تقدیری نداشتند، مسئولین محترم هم این نکته را به خوبی می دادند، به خاطر همین هم،برایشان جای تعجب دارد اگر عده ای از مربیان در آن مراسم که کارت هدیه شان را نگرفتند ویا اگر کارت ۵۰ هزار تومانی داده شد، اما امضاء کامل( کارت هدیه ۱۰۰ هزار تومانی از آنها گرفته شد اعتراض کنند، این اعتراض را در شان مربی ندانند وبگویند: همان کارت هدیه ها هم ار صدقه سری مسئول محترم اتحادیه سازمان تبلیغات بود ویا وقتی مربی وارد سالن برج میلاد می شود، خود مسئولین اورا راهنمایی می کنند که در جلوی میز بایستندو همانجا کارت های هدیه را تحویل بگیرند، خوب ببخشید وقتی اتحادیه ساعت ۹ مربیان را دعوت می کند نباید سروقت بیایند؟ آیا این بی نظمی است که حتی بعضی از مربیان درشان خود ندیدند که در صف بایستند واز همان آغاز وارد سالن شدند وبقیه هم تا اعلام شد که برنامه می خواهد شروع شود بعد از مراسم تشریف بیاورید وارد سالن شدند وبعد از جلسه هم که کارت ها تمام شد، حالا بماند که این چه نوع تقدیری از مربی است که باید خودش در صف بایستد تا تقدیرنامه وکارت هدیه را دریافت نماید. الحمدلله که حداقل در رسانه ها آمداز ۱۰۰۰ مربی و مدیر تقدیر شد الان هم که مربیان به بی انظباتی و خبر کذب دادن محکوم شدند، مسئول محترم اتحادیه سازمان تبلیغات ، می شود بفرمایید در این مدت به چه کسانی کارت هدیه ها داده شد؟ که گفتید۱۰ تا ۱۵ نفر مانده اند؟ یک تحقیقی بفرمایید به نظر می رسد خبرها را اشتباه به گوش شما می رسانند.ببخشید معلم های قرآن به این تقدیرها وکارت های هدیه احتیاجی ندارند، اما واقعا می خواهیم بدانیم کدام موسسه تعدادنیروهایش را بیشتر از تعداد دعوت شدگان آورده است؟ البته تعدادی از موسسات دعوت شده هم نیامده بودند. اصلاوقتی بابت کارت هدیه ها امضاء گرفته می شود ودر عین حال مراسم دعوتی بوده است، چرا بسیاری از کارت های هدیه گم می شود؟ ببخشید شما به عنوان مدیر اتحادیه موظف هستید که ببینید آنهمه کارت هدیه چطوری در مراسمی غیب می شود، مدیر محترم اتحادیه، آن رقم رقم کمی نبوده است والبته به قول خودتان وقتی جمعیت ۱۰۰ وچهارصدنفری حدود نیم ساعت یکدفعه مراجعه می کنند، چطور کارت هدیه های که باید اسامی در لیست پیدامی شد، امضاء می خورد داده اید؟ البته بماند که اصلا این همه مربی در همان لحضات اول نیامدند ، به هر حال در شان اتحادیه نیست که بخاطر حق خواهی مربی ، مربی را بی انظباط، صدقه بگیر بداند و از او بخواهید بابت ظلمی که براو روا شده است نه تنها هیچ اعتراضی نکندبلکه قدردان هم باشد.
شک‌وه واحدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۵/۲۹ - ۰۰:۰۳
0
0
۱_راستش من فکر کردم مشکلی پیش امده امسال شمیم وحی برگزار نشده ومتأسفانه در جلسه هم اندیشی مدیران۹/۵/۹۶ متوجه شدم امسال هم بوده
واز طرف مسول گروه و اداره شمالغرب واتحادیه حتی یک زنگ یا پیام یا اطلاع رسانی نشده
۲_برای مربی ها شاید چهار پیام وتماس وپیگیری ارسال نام ومشخصات از اتحادیه شد اما متأسفانه باز دعوتی صورت نگرفت وما خوشبختانه یا متأسفانه قابل دعوت نبودیم پس از کارت هدیه وشلوغی وبی نظمی معاف بودم ولی مشخصات داده بودم
انصافاً این مبلغ هدیه شمیم کم وناچیز هم نبوده که به اسم سهوی یا عمدی قابل اغماض باشد
captcha