تغییرات کتاب «دین و زندگی» ویژه پایه 11
کد خبر: 3631384
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۱:۳۵
محمدیان تشریح کرد:

تغییرات کتاب «دین و زندگی» ویژه پایه 11

گروه جامعه: رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی از ایجاد تغییرات کلی در کتاب دین و زندگی پایه 11 خبر داد و گفت: افزوده شدن بخش تدبر و تقویت قرائت قرآن از جمله این موارد است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محی‌‌الدین بهرام محمدیان، رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، به تشریح تغییرات کتب دینی و قرآنی پایه‌های مختلف تحصیلی پرداخت و اظهار کرد: در پایه‌های ابتدایی و متوسطه اول، تولیدی برای سال تحصیلی جدید نداریم اما برای پایه 10 و 11 تغییراتی در کتب دین و زندگی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه در کتاب دین و زندگی پایه 10 تغییرات جزئی صورت گرفته است، گفت: این تغییرات در پایه 11 شکل گسترده‌تری پیدا کرده و موارد کلی‌تری را در برمی‌گیرد، در واقع کتاب دین و زندگی پایه 11 جایگزین کتاب دین و زندگی پایه سوم دبیرستان می‌شود.

حجت‌الاسلام محمدیان به بیان تفاوت‌های صورت گرفته در کتاب دین و زندگی پایه 11 پرداخت و عنوان کرد: قرائت قرآن در این کتاب تقویت شده و برای هر درس یک صفحه قرآن همراه با ترجمه در نظر گرفته شده است.

وی افزوده شدن فضای تدبری به کتاب دین و زندگی پایه 11 را از دیگر تغییرات صورت گرفته برشمرد و عنوان کرد: بحث تدبر در قرآن در این کتاب بیشتر مورد توجه قرار گرفته و در هر درس با توجه به موضوع در قالب یک آیه از قرآن کریم بیان می‌شود.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی پاسخ به سوال شما را از دیگر مواردی برشمرد که به کتاب دین و زندگی پایه 11 افزوده شده است و اظهار کرد: این بخش جزو محتوای اجباری آموزش نیست و بیشتر جنبه رفع شبهه و بیان پاسخ دارد.

حجت‌الاسلام محمدیان با اشاره به محدود بودن زمان‌های آموزشی تصریح کرد: معارف اسلامی محتوای گسترده‌ای دارد و ما در مدارس با محدودیت زمان مواجه هستیم. بدین جهت بین کتاب درسی و فضای مجازی ارتباط برقرار کردیم و با اضافه کردن بخش «دانش تکمیلی» به دانش‌آموز توصیه می‌کنیم به پایگاه اطلاع رسانی قرآن و معارف مراجعه کند تا محتوای بیشتری را در این زمینه دریافت کند.

وی از اضافه شدن بخش فیلم به کتب دین و زندگی پایه 11 خبر داد و عنوان کرد: در بخش‌هایی از کتاب که عنوان فیلم درج شده است، قطعه کوتاهی فیلم در ارتباط با موضوعات درسی در پایگاه اطلاع رسانی گروه قرآن و معارف بارگذاری شده است.

حجت‌الاسلام محمدیان با اشاره به رشته تحصیلی علوم و معارف اسلامی اظهار کرد: برای پایه 11 این رشته کتاب‌های جدید عربی دو، اخلاق اسلامی دو، اصول عقاید دو و علوم و معارف قرآنی دو تولید شده است.
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۱۰/۲۷ - ۱۴:۳۵
0
0
درس هایی ترم دوم فیلم کوتاه وجود ندارد
captcha