دستگاه های نظارتی با پایان مهلت 100روزه برخورد با کارکنان معتاد را آغاز می‌کنند
کد خبر: 3631472
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۳
هشدار دوباره به کارمندان معتاد و مدیران سهل انگار: استاندار خراسان‌شمالی:

دستگاه های نظارتی با پایان مهلت 100روزه برخورد با کارکنان معتاد را آغاز می‌کنند

گروه سیاست و اقتصاد: استاندار خراسان شمالی با اشاره به مسئولیت مدیران در شناسایی و کمک به ترک اعتیاد کارکنان دستگاه ها گفت: با پایان یافتن مهلت 100 روزه کارمندان معتاد، دستگاه های نظارتی با این افراد برخورد قانونی لازم را خواهند داشت .

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌شمالی،، به نقل از روابط عمومی استانداری،محمدرضا صالحی استاندار خراسان شمالی، امروز در چهارمین نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر از مدیران این استان خواست درخصوص اعطای مرخصی و کمک هزینه درمان این قبیل کارمندان مساعدت لازم راداشته باشند .
وی تیرماه سال جاری و در سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر، به کارکنان دستگاه های اجرایی و نهادهای حاکمیتی این استان هشدار داد که تا پایان مهرماه برای ترک اعتیاد مهلت دارند و پس از آن، با برخورد قانونی دستگاه های نظارتی مواجه خواهند شد .
صالحی با ابراز خرسندی از این که خراسان شمالی در زمره استان های اولویت دار و پر مسئله ازنظر ستاد مرکزی مبارزه با مواد مخدر قرار ندارد، عنوان کرد: باید با استمرار نظارت ها، هم افزایی دستگاه ها و اجرای برنامه های مدون مقابله ای و پیشگیرانه، این ویژگی مطلوب برای استان را در سال های بعد نیز حفظ کنیم .
وی با اشاره به درصد پایین نرخ شیوع اعتیاد بین جمعیت بانوان استان و کسب بهترین رتبه در شاخص شیوع اعتیاد بین دانش آموزان، گفت: این که خراسان شمالی پایین ترین درصد شیوع اعتیاد بین دانش آموزان را دارد یا تعداد زنان معتاد نسبت به جمعیت این استان کمتر از میانگین کشوری است، ویژگی های خوبی است که باید برای حفظ آن ها تلاش شود .
مقام عالی دولت در خراسان شمالی خاطرنشان کرد: آبان 95 بخشنامه ای به همه دستگاه های اجرایی استان مبنی بر اجرای طرح ارتقای سلامت کارکنان ابلاغ کردیم که موضوع اعتیاد کارکنان نیز در آن گنجانده شده بود اما به دلیل این که برای برخی مدیران و کارکنان تلنگر لازم را ایجاد نکرد، در نشست قبلی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بحث مهلت 100 روزه را مطرح کردیم .
صالحی ادامه داد: مدیران باید برای کمک به تأمین هزینه درمان کارکنان معتاد و تسهیل مرخصی آنان اقدامات لازم را داشته باشند تا در پایان این مهلت، مشکلی را شاهد نباشیم.
وی با اشاره به موارد احتمالی کشف مواد مخدر از خودروهای دولتی گفت: استفاده از وسیله نقلیه دولتی برای امور شخصی ممنوع است و بدتر از آن، استفاده از خودروی دولتی برای پوشش تخلفات احتمالی است که در این مواقع باید بدون تعارف، برخورد مضاعف انجام گیرد .
صالحی استمرار برنامه های حمایتی در قبال معتادان بهبود یافته و خانواده های معتادان، هم چنین ارائه تسهیلات کارآفرینی و اشتغال به بهبودیافتگان، سم زدایی و درمان کودکان معتاد با همکاری بهزیستی و دانشگاه علوم پزشکی و پیگیری موضوع ایجاد مرکز ماده 16 ترک اعتیاد ویژه زنان در استان را نیز مورد تأکید قرار داد .
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار نیز در این جلسه با اشاره به فعالیت 53 سازمان مردم نهاد در این حوزه ،گفت: این تشکل ها در حوزه های پیشگیری، درمان و کاهش آسیب فعالیت دارند .
محمدتقی ایرانی برگزاری پنج همایش با رویکرد اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر، برپایی هشت نمایشگاه فرهنگی و پیشگیرانه، پیگیری طرح سفیران سلامت و راه اندازی 9 پویش مردمی در فضای مجازی را خاطرنشان کرد، افزود: برای اشتغال معتادان و خانواده آنان نیز 85 طرح اشتغال، پیگیری و 982 میلیون تومان به متقاضیان، تسهیلات پرداخت شده است .
ملیحه یغمایی، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری نیز با بیان این که برآوردها حاکی از اعتیاد حدود  هفت هزار زن در خراسان‌شمالی است و زنان ۲۰ درصد مراجعان مراکز ترک اعتیاد را تشکیل می دهند، به ارائه گزارشی از علل گرایش زنان و دختران به اعتیاد پرداخت و خواستار آن شد تا برنامه های آموزشی و فرهنگی پیشگیرانه و کاهنده آسیب، به میزان بیشتر و مطلوب تری با همکاری دیگر دستگاه های عضو شورا اجرا شود .
براتعلی حاتمی، مدیرکل آموزش و پرورش هم با استناد به گزارش اخیر ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور اعلام کرد: خراسان شمالی پاک ترین استان در نرخ شیوع اعتیاد بین دانش آموزان است و رتبه 31 کشور را در این خصوص داراست .
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر خراسان شمالی هم گزارشی از روند پیشرفت مصوبات قبلی این شورا ارائه کرد.
احمد ریواره به اجرایی شدن مصوباتی نظیر فعال شدن کمیته شناسایی اموال قاچاقچیان، اجرای برنامه های مشارکتی با همکاری آموزش و پرورش و دانشگاه بجنورد، پیگیری راه اندازی نمایشگاه دائمی در یکی از کانون های تربیتی مرکز استان و موضوع مدیریت کمپ درمان اجباری معتادان اشاره کرد .
این گزارش حاکیست، در این نشست درخصوص سازوکار اجرایی موضوع ترک اعتیاد کارکنان دولت در استان، بحث و تبادل نظر و مصوباتی اتخاذ شد.
captcha