ایستگاه سیار صدور کارت ملی هوشمند در خراسان‌شمالی راه اندازی می‌شود
کد خبر: 3631474
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۷
برای نخستین بار در کشور

ایستگاه سیار صدور کارت ملی هوشمند در خراسان‌شمالی راه اندازی می‌شود

گروه اجتماعی: مدیرکل ثبت احوال خراسان‌شمالی گفت: برای نخستین بار در کشور ایستگاه سیار صدور کارت ملی هوشمند در این استان راه اندازی می شود.

علی زاهدی نیا، مدیرکل ثبت احوال خراسان‌شمالی، در گفت و گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌شمالی، اظهارکرد: برای نخستین بار در سطح کشور اولین ایستگاه سیار صدور کارت ملی هوشمند، هفته آینده در استان راه اندازی می‌شود.
وی ادامه داد: این ایستگاه سیار به همه تجهیزات یک ایستگاه ثابت همانند اسکنر برای ثبت اثرانگشتان و مدارک شناسنامه فرد و دوربین مجهز است و از طریق یک سیم کارت اطلاعات به صورت آنلاین در سامانه ثبت احوال برای صدور کارت ملی هوشمند ثبت می شود.
زاهدی نیا افزود: قبل از حضور این ایستگاه سیار در روستا ها یک هفته قبل به اهالی اطلاع رسانی می شود تا مدارک و هزینه صدور کارت را آماده کنند تا در زمان حضور ایستگاه سیار اطلاعات به طور کامل ثبت شود و در نهایت پس از گذشت یک ماه هنگامی که کارت ها صادر شد دوباره ایستگاه به همان روستا مراجعه کرده و کارت ها را تحویل مردم می دهد.
 وی یادآورشد: هزینه صدور کارت ملی هوشمند 200 هزار ریال است، که اگر توسط مراکز پیشخوان دولت و یا اداره پست انجام شود مبلغ 75 هزارریال دیگر افزایش خواهد یافت .
زاهدی نیا خاطرنشان کرد: راه اندازی ایستگاه صدور کارت ملی سیار برای نخستین بار در سطح کشور در این استان انجام می‌شود که در صورت موفقیت به دیگر مناطق نیز تعمیم داده خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه برای 340 هزار هزار نفر در قالب 55 درصد از مردم استان کارت ملی هوشمند صادرشده است، عنوان کرد: باید در مجموع 627 هزار نفر در این استان کارت ملی هوشمند دریافت کنند.
زاهدی نیا خاطرنشان کرد: خراسان‌شمالی به لحاظ شاخص صدور کارت ملی هوشمند در سطح کشور رتبه دوم را کسب کرده است.
captcha