تصویب طرح اشتغالزایی عامل مهم در کاهش آسیب های اجتماعی است
کد خبر: 3631478
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۴

تصویب طرح اشتغالزایی عامل مهم در کاهش آسیب های اجتماعی است

گروه سیاست و اقتصاد: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان شمالی گفت:با تصویب شش طرح اشتغالزایی برای بهبود یافتگان از اعتیاد می‌توان گام مهمی در کاهش آسیب های اجتماعی افراد برداشت .

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌شمالی، به نقل از روابط عمومی استانداری، محمد تقی ایرانی،  معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان شمالی، در کمیته توسعه مشارکتهای مردمی و سازمانهای مردم نهاد استان اظهار کرد:اعتیاد به عنوان یکی از جدی ترین آسیبهای اجتماعی باید مورد توجه قرار گرفته تا از شیوع آن با آموزش خانواده ها در سطح جامعه جلوگیری کرد .
وی ادامه داد: می‌توان با فرهنگ سازی در قالب آموزش‌های لازم و ارائه تسهیلات به بهبود یافتگان از اعتیاد نگاه جامعه را نسبت به این افراد تغییر و کار علمی تر روانشناسانه ترانجام داد.
  وی در ادامه افزود: در بحث آموزش و پیشگیری از اعتیاد اقدامات خوبی در خراسان‌شمالی انجام شده که امیدواریم با تعامل و همکاری بیشتر دستگاهای متولی، این امر تداوم یابد .
ایرانی عنوان کرد: پذیرش فرد بهبودیافته و ایجاد فرصت شغلی مجدد و تغییر نگرش های منفی به بهبود یافتگان ، مهیا شدن سیستم های حمایتی اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی توسط مسئولان دولتی و انجمن های خیریه جزو وظایف جامعه تلقی می شود .
وی خاطرنشان کرد :ایجاد اشتغال خانگی برای بهبود یافتگان از معضل اعتیاد یکی از مهم ترین عواملی است که می تواند فرد را به جامعه برگرداند .
ایرانی یادآورشد: دولت و مجلس می توانند با ارائه تسهیلات و حمایت از طرح های اشتغالزایی به اقتصاد خانواده بهبود یافتگان کمک بسیاری کنند .
گفتنی است در ادامه جلسه چندین طرح اشتغال برای بهبود یافتگان  از جمله طرح بررسی کارگاه تولید ادوات کشاورزی، ساختمانی،شرکت تعاونی تولید پوشاک، طرح تولید سازه های فلزی وچوبی مورد تصویب قرار گرفت.
captcha