سومین دوره اردوی آموزشی استعدادهای قرآنی دانش‌آموزان شمال شرق کشور برگزار می‌شود
کد خبر: 3631552
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۵
به میزبانی مشهد؛

سومین دوره اردوی آموزشی استعدادهای قرآنی دانش‌آموزان شمال شرق کشور برگزار می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی از برگزاری سومین دوره اردوی آموزشی ویژه استعدادهای قرآنی دانش‌آموزان شمال شرق کشور در مشهد خبر داد.

مهدی رمضانی، رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی گفت: سومین دوره اردوی آموزشی ویژه استعدادهای قرآنی با حضور 130 دانش‌آموز از استان‌های شمال شرق کشور به میزبانی مشهد برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: حاضران در این دوره از استان‌های خراسان رضوی، شمالی، جنوبی، گلستان و مازندران هستند که در قالب اردوی سه روزه از شنبه 28 مردادماه تا دوشنبه 30 مردادماه در اردوگاه دشت‌بهشت شهرستان شاندیز برگزار خواهد شد.
وی با بیان اینکه این دوره آموزشی در سطح کشور برگزار می‌شود، افزود: اولین دوره این طرح به صورت متمرکز در تهران، دومین دوره به صورت استانی و سومین دوره به صورت منطقه‌ای در سراسر کشور و در بازه‌های زمانی متفاوت برگزار می‌شود.
رمضانی درخصوص نحوه گزینش دانش‌آموزان اظهار کرد: در راستای برگزاری این دوره سال گذشته فراخوان ارسال صوت قرائت توسط دانش‌آموزان علاقه‌مند اعلام شد که در استان خراسان رضوی 200 نفر در این فراخوان شرکت کرده و در نهایت از این تعداد، 102 نفر انتخاب شدند.
وی ادامه داد: برای 102 نفر برگزیده نیز آزمونی برگزار شد که در این آزمون 50 نفر به عنوان برترین‌ها برای حضور در این دوره آموزشی گزینش شدند.
رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات خراسان رضوی بیان کرد: در استان‌های دیگر نیز گزینش به همین صورت انجام می‌شود که اکنون 39 نفر از استان مازندران، 14 نفر از خراسان جنوبی، 14 نفر از خراسان شمالی و 13 نفر از استان گلستان در این دوره حضور دارند.
وی از حضور استاد سیدجواد سادات‌فاطمی و استاد مجتبی جاویدی برای تدریس به دانش‌آموزان خبر داد و گفت: علاوه به برگزاری کلاس‌های آموزشی شامل تجوید، صوت و لحن و وقف و ابتدا، برنامه‌های فرهنگی و جانبی از جمله زیارت حرم مطهر رضوی و مسابقات ورزشی برای دانش‌آموزان در نظر گرفته شده است.
captcha