شکرگزاری نعمت قرآن، با عمل به آن میسر می‌شود
کد خبر: 3631622
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۶

شکرگزاری نعمت قرآن، با عمل به آن میسر می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی: امام جمعه اهل سنت شهرستان زاهدان گفت: شکرگزاری نعمت بزرگی به نام قرآن، تنها با عمل به آن میسر می‌شود؛ اگر آیات را درک کرده و به کلام خدا عمل کردیم، شکر این نعمت بزرگ را بجا آورده‌ایم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سیستان و بلوچستان، مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی، امام جمعه اهل سنت شهرستان زاهدان شب گذشته، در آیین تجلیل از حافظان قرآن در مسجد حضرت یوسف(ع) زاهدان، گفت: خداوند متعال به انسان نعمت‌های بی کرانی عنایت فرموده است؛ انسان غرق در نعمت است، اگر تمام عمر خود را عبادت کند، نمی‌تواند شکری که شایسته خداست، بجا آورد.
وی اظهار کرد: نعمت‌های خداوند، تنها جنبه مادی ندارد، بلکه نعمت‌های معنوی ارزشمندتر هم هستند؛ نعمت اینکه مسلمان باشیم و پیرو رسول خدا(ص). نعمت‌های معنوی چنان ارزشمندند که نمی‌توان آنان را قیمت گذاری کرد.
امام جمعه اهل سنت زاهدان افزود: یکی از نعمت‌های بزرگ الهی، قرآن کریم است. کتابی که تمام علوم و معارف را در خود جای داده است و عمل به آن، انسان را به جایگاهی می‌رساند که با یاران رسول خدا(ص) همنشین شویم و به مقام قرب الهی برسیم.
وی بیان کرد: شکرگزاری نعمت بزرگی به نام قرآن، تنها با عمل به آن میسر می‌شود؛ اگر آیات را درک کرده و به کلام خدا عمل کردیم، شکر این نعمت بزرگ را بجا آورده‌ایم.
مولوی عبدالحمید ادامه داد: یاران رسول الله(ص) در سایه عمل به قرآن، توانستند آن مقام‌های والا را کسب کنند؛ بسیاری از آنان قبل از بعثت حضرت رسول زندگیِ بدون معرفت و جاهلانه‌ای داشتند، اما بعد از بعثت حضرت رسول زندگی‌شان با معرفت و عاقلانه شد.
امام جمعه اهل سنت زاهدان افزود: قرآن کتاب هدایت است، کتاب راهنمایی و ارشاد است. قرآن کتاب نجات است برای پرهیزگاران. قرآن شما را  از همه آفات حفاظت می‌کند. قرآن را حفظ کنید و سعی کنید تا جایی که می‌توانید، مفاهیم آن را در زندگی پیاده کنید.
captcha