ایلام و خروجی رسمی مهران همچنان کانون اصلی تردد زائران اربعین حسینی (ع) است
کد خبر: 3631626
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۴
مروارید:

ایلام و خروجی رسمی مهران همچنان کانون اصلی تردد زائران اربعین حسینی (ع) است

گروه اجتماعی: استاندار ایلام گفت: استان ایلام و خروجی رسمی مهران همچنان به عنوان مسیر و کانون اصلی تردد زائران برای شرکت در آیین اربعین حسینی (ع) است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از ایلام، مهندس محمدرضا مروارید، استاندار ایلام، امروز در نشست ستاد اربعین استان ایلام، اظهار کرد: با 10 درصد افزایش نسبت به اربعین پارسال، دستکم یک میلیون و 200  هزار زائر امسال از طریق مرز بین‌المللی مهران برای شرکت در آیین اربعین حسینی (ع) در کربلای معلی به عراق عزیمت کند .
وی همچنن شمار افرادی که بعد از آیین اربعین از طریق استان ایلام و مرز بین‌المللی مهران به کشور بر می‌گردند را یک میلیون و 500 هزار نفر عنوان و اضافه کرد: اعضای این ستاد با همراهی مردم متناسب با زیادتر شدن اعتماد زائرانی که ایلام و مهران را برای تردد اربعین از مرز انتخاب کرده اند برای ارائه خدمات بهتر اقدام و تلاش می کنند .
مروارید به تلاش و خدمت دستگاه‌های مختلف برای میزبانی زائران اربعین اشاره و ادامه داد: سپاه پاسداران یکی از ارگان‌هایی است که همواره در همه حوزه‌ها در کنار ما خدمت‌رسانی کرده و با ظرفیت خوبی که در حوزه درمان، حمل و نقل، سوخت، تامین بالگرد، تهیه غذا و سایر خدمات مسئولیت‌های مهم بسیاری بر عهده گرفته و امسال نیز ما را یاری خواهد کرد .
رییس ستاد اربعین استان ایلام تصریح کرد: طبق پیش‌بینی هواشناسی امسال در ایام محرم و اعزام زائران در آبان ماه بارندگی بالاتر از حد نرمال وجود دارد و خدمت‌رسانی و تمهیدات بیشتری در زمینه اسکان و درمان باید اندیشیده شود .
وی همچنین به ضرورت اخذ روادید توسط زائران اشاره و عنوان کرد: هیچ زائری بدون دریافت ویزا از مرز مهران خارج نمی‌شود و کشور عراق نیز امسال بر این موضوع تاکید کرده و از ورود غیر قانونی زائران جلوگیری می‌کند
captcha