آیت‌الله ابراهیم امینی، کیمیا و کیمیا شناس هستند/ آیت‌الله امینی، شخصیت امام را کشف کرد
کد خبر: 3631628
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۹

آیت‌الله ابراهیم امینی، کیمیا و کیمیا شناس هستند/ آیت‌الله امینی، شخصیت امام را کشف کرد

گروه معارف: نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه آیت‌الله امینی کیمیا و کیمیا شناس و عالم وارسته هستند، گفت: ایشان توانستند شخصیت بزرگوار امام را کشف و در مسیر آن امام حرکت کنند.

 به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از اصفهان، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی، نماینده  ولی فقیه در استان مرکزی صبح امروز در مراسم تجلیل از آیت‌الله حاج شیخ ابراهیم امینی نجف‌آبادی که در نجف آباد برگزار شد، اظهار کرد: نجف‌آباد شهر ایمان و جهاد و شهر عالمان بزرگ و مومنین و مجاهدین است که با اخلاص همیشه پای در صحنه داشتند و در این روزها این شهر  شاهد دو اقدام بزرگ است، یکی تجلیل از شهید سرافراز و شاخص و بزرگوار محسن حججی و دیگری تجلیل از آیت‌الله امینی که یکی از سابقون و اولون انقلاب اسلامی و نهضت امام خمینی(ره) هستند  که در توسعه و گسترش علوم و فرهنگ اهل بیت در عرصه جهانی نقش دارند. 
 وی با بیان اینکه آیت‌الله امینی کیمیا و کیمیا شناس و عالم وارسته هستند، افزود: تاکنون بیش از ۴۰ اثر از آیت‌الله امینی منتشر شده و کتاب‌های ایشان به بیش از ۲۴ زبان زنده نیا نیز ترجمه شده است.
وی بیان کرد: یکی از مسائل مهم درباره آیت‌الله امینی، آیت‌الله منتظری، شهید آیت‌‌الله مطهری و شهید بهعشتی باید به آن اشاره کرد، کشف شخصیت بزرگوار  امام راحل از سال 1320 است. ایشان از همان سال‌ها همراه امام بودند و اکنون هم راه امام و ولایت را ادامه می‌دهند. اگر ما امروز در دنیا عظمت داشته و شهید حججی‌ها را داریم، این ریشه در شناسایی مرد بزرگی همچون امام است که در تاریخ کشور ما  تحول بزرگی ایحاد کرد و  پرچم‌دار عظمت، کرامت، معرفت، اخلاص، صلابت در دین و فقیه بزرگ دنیای اسلام بودند. 
آیت‌الله دری نجف‌آبادی افزود: آیت‌الله امینی نیز شاگرد برجسته درس اخلاق امام(ره) بود  و لباخته سخنان جذاب امام شدند و امام را کشف کردند.
وی ادامه داد: در زمانی که کشور شاهد فعالیت کمونیست‌ها و مارکسیست‌ها و تهاجم شرق و غرب با ایسم‌های مختلف و استبداد داخلی بود، آیت‌الله بروجردی، امام راحل و علامه طباطبایی و ... هر کدام ازیک زاویه پرچم‌دار محافظت از دین و کشور شدند. 
وی تصریح کرد: خداوند به آقای حاج شیخ ابراهیم امینی عنایت فرموده که ایشان توانستند از برکت وجود افرادی چون آیت‌الله بروجردی و آیت‌الله گلپیایگانی، امام خمینی(ره)  و آیت‌الله محقق داماد بهره مند شوند و توانستند شخصیت بزرگوار امام را کشف و در مسیر آن امام حرکت کنند.
وی ادامه داد: بعد از فوت آیت‌الله بروجردی و زمانی که امام خمینی در قضیه و مسئله انجمن‌های ایالتی و ولایتی وارد شدند، شاگردان ایشان هم همراه ایشان وارد صحنه شده و ‎ همچون مالک اشترهای زمان، همراه امام زمان خود شدند. 
آیت‌الله دری نجف‌آبادی در پایان گفت: پیش از انقلاب و زمانی که امام خمینی(ره) را دستگیر کردند، 12 نفر از علمای قم اعلامیه مرجعیت امام را صادر کردند که سه نفر از آن‌ها از شخصیت‌ها و علمای برجسنه نجف‎آباد یعنی آیت‌الله منتظری، آیت‌الله صالحی و آیت‌الله امینی بودند.
آیت‌الله امینی در گسترش و لایت فقیه نقش داشتند و  در 14 خرداد سال 68،در مجلس خبرگان و آینده انقلاب نیز نقش بی بدیلی ایفا کردند. 
captcha