نیشابور؛ شهری با 30 دارالقرآن/ هنوز جلسات شورای قرآنی برگزار نشده است
کد خبر: 3631703
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۱

نیشابور؛ شهری با 30 دارالقرآن/ هنوز جلسات شورای قرآنی برگزار نشده است

گروه شهرستان‌ها: فرماندار شهرستان نیشابور با بیان اینکه حدود 10 هزار نوآموز قرآنی در سطح این شهرستان حضور دارند،‌ اضافه کرد: همچنین 30 دارالقرآن فعال در سطح این شهرستان به آموزش قرآن و تربیت نوآموزان قرآنی در سطوح مختلف مشغول هستند.

سعید شیبانی، فرماندار شهرستان نیشابور در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، در مورد فعالیت‌های قرآنی و دینی صورت گرفته در این شهرستان، ابراز کرد: حدود یک پنجم زیارتگاه‌های استان بنابر اعلام اوقاف در نیشابور قرار دارد که این شهرستان را به یک مرکز مهم فعالیت‌های دینی و قرآنی تبدیل می‌کند.
وی در مورد شورای توسعه فعالیت‌های قرآنی در شهرستان نیشابور نیز عنوان کرد: تاکنون تشکیل شورای توسعه فعالیت‌های قرآنی را در سطح این شهرستان نداشتیم و به تازگی ابلاغ تشکیل این نهاد قرآنی به شهرستان صورت گرفته است و به‌زودی برگزاری جلسات این شورا برای ساماندهی برنامه‌های قرآنی شهرستان آغاز خواهد شد.
شیبانی با بیان اینکه حدود 10 هزار نوآموز قرآنی در سطح این شهرستان حضور دارند،‌ اضافه کرد: همچنین 30 دارالقرآن در سطح این شهرستان به فعالیت‌های قرآنی و تربیت نوآموزان قرآنی در سطوح مختلف مشغول هستند.
فرماندار شهرستان نیشابور در مورد طرح ملی تربیت حافظ قرآن کریم که به همت اوقاف و امور خیریه این شهرستان اجرا می‌شود نیز گفت: در تابستان امسال حدود 1500 نفر برای حضور در طرح حفظ ویژه این فصل ثبت‌نام کرده‌اند که هم‌اکنون نیز مراحل آموزشی آن‌ها در حال انجام است.
وی همچنین اضافه کرد: در راستای آموزش و اجرای طرح حفظ، اوقاف و امور خیریه شهرستان حدود 108 مربی قرآن را در اختیار دارد و تاکنون موفق به تربیت حدود دو هزار حافظ قرآن کریم که بین یک تا چند جزء کلام الله مجید را حفظ کرده‌اند، شده است.
فرماندار شهرستان نیشابور در پایان اظهار کرد: همچنین سال گذشته حدود هزار و 880 نفر نیز در طرح ملی حفظ قرآن کریم به همت اداره اوقاف و امور خیریه این شهرستان آموزش دیده‌اند.
captcha