شهادت شهید حججی، فضای کشور را عاشورایی کرد
کد خبر: 3631738
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۰
امام جمعه کاخک:

شهادت شهید حججی، فضای کشور را عاشورایی کرد

گروه شهرستان‌ها: امام جمعه کاخک با بیان اینکه شهادت شهید حججی، فضای کشور را عاشورایی کرد، گفت: این شهید بزرگوار از تقوا و اراده قوی در سایه توکل به خداوند متعال و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) برخوردار بود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام ولی خاکشور، امام جمعه کاخک، امروز 27 مردادماه در خطبه‌های نمازجمعه این شهر که در مسجد جامع و مصلی حضرت ولی‌عصر(عج) برگزار شد، با بیان اینکه شهادت شهید حججی، فضای کشور را عاشورایی کرد، گفت: این شهید بزرگوار از تقوا و اراده قوی در سایه توکل به خداوند متعال و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) برخوردار بود.
وی به تشریح نقش ایمان و اراده راسخ در رسیدن به تعالی پرداخت و افزود: وقتی به جای پول، مقام و شهرت، رب‌العالمین، خدای انسان شود، رسیدن به مقام شهادت و تقرب الهی برای وی محقق می‌شود.
وی، شهید حججی را نمونه‌ای از یک تربیت اسلامی موفق بیان و تاکید کرد: متاسفانه برخی‌ها فکر می‌کنند که هنر یک زن، کار کردن در محیط خارج از خانه است، در حالی که تربیت مهم‌ترین هنر یک زن مؤمن و مسلمان است و در واقع شهید حججی نمونه‌ای از هنر یک مادر و یک همسر مؤمن متعهد است.
ازدواج‌های به‌هنگام و موفق، زندگی جوانان را بیمه می‌کند
امام جمعه کاخک با اشاره به سالروز ازدواج امام علی(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س)، جوانان را به الگوپذیری از زندگی اهل بیت(ع) و بزرگان دین توصیه و ابراز کرد: ازدواج‌های به‌هنگام و موفق، زندگی جوانان را بیمه می‌کند.
حجت‌الاسلام خاکشور، زیاده‌خواهی، رفاه‌طلبی و سخت‌گیری دختران و پسران را موجب بالارفتن سن ازدواج بیان و تصریح کرد: همه باید برای فراهم شدن زمینه ازدواج جوانان همت و تلاش کنند.
وی با بیان آیه 32 سوره نور «وَأَنكِحُوا الأَيامى مِنكُم وَالصّالِحينَ مِن عِبادِكُم وَإِمائِكُم إِن يَكونوا فُقَراءَ يُغنِهِمُ اللَّهُ مِن فَضلِهِ  وَاللَّهُ واسِعٌ عَليمٌ، مردان و زنان بی‌همسر خود را همسر دهید، همچنین غلامان و کنیزان صالح و درستکارتان را؛ اگر فقیر و تنگدست باشند، خداوند از فضل خود آنان را بی‌نیاز می‌سازد؛ خداوند گشایش‌دهنده و آگاه است!»، گفت: جوانان باید با توکل به خدای متعال و اکتفا به مال حلال، بدون زیاده‌خواهی، زندگی خود را بسازند.
وی، لذت را متعلق به زندگی مومنانه دانست و اظهار کرد: اگر کسی چشم از حرام برگیرد و زیاده‌خواه نباشد، لذت واقعی زندگی خود را خواهد چشید.
دولت دوازدهم، خدمتگزار مردم باشد
امام جمعه کاخک با تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، به بیان ویژگی‌های مسئولین نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از دیدگاه بنیانگذار کبیر انقلاب، امام خمینی(ره) پرداخت و افزود: نمایندگان و مسئولان بخش‌های مختلف کشور باید دردآشنا، دلسوز و خدمتگزار مردم باشند.
حجت‌الاسلام خاکشور با اظهار امیدواری از اینکه دولت دوازدهم، خدمتگزار مردم باشند، تصریح کرد: به فرموده مقام معظم رهبری، باید تلاش برای اصلاح معیشت مردم، تعامل گسترده با همه دنیا غیر از کشورهای مستکبر و ایستادگی در برابر سلطه‌گران سرلوحه کار دولت‌مردان و مسئولان قرار گیرد.
امام جمعه کاخک در ادامه خطبه دوم به سالروز کودتای آمریکایی ـ انگلیسی 28 مرداد سال 1332 اشاره و عنوان کرد: این اولین دخالت مستقیم آمریکا در ایران بود که بعدها شاهد بروز صحنه‌های مختلفی از دخالت آن‌ها در مقاطع تاریخی متفاوت در کشور بودیم.
حجت‌الاسلام خاکشور با بیان اینکه انسان معمولا زود غفلت می‌کند، به لزوم عبرت گرفتن از وقایع تاریخی اشاره و ابراز کرد: خوشبختانه ملت هوشیار ایران اسلامی در زمان‌های مختلفی از جمله در حوادث سال 88، ولایت‌پذیری و آگاهی خود را به رخ جهانیان کشیدند و در برابر فتنه‌گران ایستادند.
وی تاکید کرد: استکبار جهانی و در رأس آن‌ها آمریکا، با استفاده از روش‌های مختلفی همچون ماهواره و فضای مجازی به دنبال فریب دادن و آسیب زدن به مردم ما هستند.
captcha