نمایندگان در بررسی وزراء دولت بر اساس ارزش های اسلامی عمل کنند
کد خبر: 3631750
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۰
امام جمعه قم:

نمایندگان در بررسی وزراء دولت بر اساس ارزش های اسلامی عمل کنند

گروه سیاست و اقتصاد: امام جمعه قم گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در بررسی وزراء پیشنهادی دولت دوازدهم بر اساس ضوابط و ارزش های اسلامی و حفظ نظام عمل کنند.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از قم، آیت الله سید محمد سعیدی در خطبه های نماز جمعه قم در مصلی قدس با اشاره به بررسی وزرای پیشنهادی در این ایام عنوان کرد:این روزها مجلس شورای اسلامی مشغول بررسی موضوع وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم می باشند که نمایندگان در این راستا بر اساس ضوابط و ارزش های اسلامی و حفظ نظام عمل کنند. 
امام جمعه قم افزود:نمایندگان با بررسی های خود افرادی را بر مسند بنشانند که خدمت گذار انقلاب و نظام باشند و به انقلاب و نظام خدمت کنند. 
وی خاطرنشان کرد: این نمایندگان در بررسی وزراء هیچ ملاحظه دیگری را مقدم بر ارزش های اسلامی و حفظ نظام قرار ندهند چرا که نمایندگان منتخب ملتی هستید که جان و مال و آبروی خود را تقدیم انقلاب اسلامی می کنند. 
سعیدی بیان کرد:  در این ایام کشور تحت تاثیر مقاومت و رشادت دلیر مردی از خطه اصفهان است که برای دفاع از حریم حرم و حفظ ارزش های دین به شهادت رسید. 
تولیت آستان مقدس حرم مطهر حضرت معصومه(س) در ادامه با اشاره به رویدادهای مهم عنوان کرد: امروز روز دحو الارض است که سرآغاز بیرون آمدن خشکی ها از آب می باشد چرا که کره زمین را در ابتدا آب گرفته بود و با شروع بیرون آمدن زمین کعبه این روز ارزشمند شده است. 
وی تصریح کرد:در این روز خداوند عنایت خاصی به بندگان دارد و جزء 4 روز مهمی است که می توان در طول سال آن را به روزه داری سپری کرد و از امتیازات آن بهره مند شد. 
آیت الله سعیدی با گرامیداشت شهادت امام جواد(ع) در این هفته گفت:ایشان در دوران کودکی به امامت رسید و بهت همگان را برانگیخت و بعد از بلوغ نیز مورد فشار دستگاه حکومتی قرار گرفت. 
وی خاطرنشان کرد:این امام همام در زندگی مجبور به ازدواج با دختر مامون شد و این زن مشکلات زیادی را برای امام به وجود آورد و در نهایت ایشان را با سم به شهادت رساند. 
امام جمعه قم با اشاره به روز صنعت دفاعی و گرامیداشت حسن تهرانی مقدم از شهدای صناعت دفاعی کشور بیان کرد:این روز نماد اعتماد به نفس و پیشرفت ملت ایران در عرصه اقتدار و شکستن تحریم‌ها می باشد که آن را به حافظان اقتدار کشور تبریک می گوئیم. 
وی اظهار داشت:یکم شهریور نیز مصادف با آغاز ماه ذی الحجه می باشد در این روز ،سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و فاطمه(س) نیز می باشد. 
آیت الله سعیدی تصریح کرد: موانع مهمی بر سر راه ازدواج جوانان قرار گرفته است که موجب کاهش آمار ازدواج و افزایش طلاق و کوتاهی عمر ازدواج ها شده است در حالی که این پیوند آسمانی بر اساس مودت و رحمت است.:همسر شهید حججی مهریه های معنوی و ارزشی همچون 124 هزار صلوات بر محمد و آل محمد و حفظ قرآن کریم با معانی را برای این شهید قرار داده بود که باید این مساله برای همه ما در ازدواج جوانان الگو باشد. 

امام جمعه قم در پایان اظهار کرد:اخیرا سیل 5 استان کشور را درگیر خسارات جانی و مالی کرده است که امیدواریم دولت با جبران این خسارات در تسریع کمک رسانی به آسیب دیدگان تلاش کند. 

captcha