درخواست نماینده پارلمان کانادا برای توقف تظاهرات ضد اسلامی
کد خبر: 3631935
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۴

درخواست نماینده پارلمان کانادا برای توقف تظاهرات ضد اسلامی

گروه بین‌الملل: «دان دیویس»، نماینده ونکوور در پارلمان کانادا با انتشار بیانیه‌ای از گروه‌های ضد اسلامی خواست تا تظاهرات امروز شنبه را متوقف کنند.

درخواست نماینده پارلمان کانادا برای توقف تظاهرات ضد اسلامی
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از « globalnews»، «گریگور روبرتسون»، شهردار شهر «ونکوور» در استان «بریتیش کلمبیا» کانادا و «دان دیویس»، نماینده این شهر برگزار کنندگان تظاهرات ضد اسلامی هشدار دادند.
شهردار شهر ونکوور از شرکت‌کنندگان تظاهرات ضد اسلامی که امروز شنبه، 28 مرداد برگزار می‌شود، همچنین از تظاهرکنندگان علیه این گروه خواست تا آرامش و صلح را برای حفظ ایمنی مردم حفظ کنند.
وی با اشاره به همکاری شهرداری با پلیس جهت جلوگیری از هر گونه زد و خورد بین گروه‌های تظاهرکننده، اظهار کرد: تمام تلاش ما طی چند سال اخیر این بوده است که شهری عاری از نژادپرستی، تبعیض و نفرت داشته باشیم و ونکوور تاریخ طولانی در مبارزه با تبعیض و نژادپرستی دارد.
«دان دیویس»، نماینده ونکوور در پارلمان کانادا نیز دیروز، 27 مرداد با انتشار بیانیه‌ای از گروه‌های ضد اسلامی خواست تا تظاهرات امروز را متوقف کنند.
وی گفت: هدف تظاهرکنندگان ضد اسلامی واضح بوده و آن ترویج نفرت در این شهر است.
وی با بیان اینکه به حقوق شهروندان در آزادی بیان احترام می‌گذارد، تصریح کرد: تظاهرات ضد اسلامی یک عمل جنایت‌آمیز است و مقامات شهر حق برخورد قانونی با تظاهرکنندگان برای حفظ ایمنی مردم را دارند.
دیویس تأکید کرد: مقامات شهر باید ترویج نفرت علیه مسلمانان را توسط گروه‌های ضد اسلامی محکوم کنند؛ زیرا عقاید آن‌ها مشخص است و اسلام‌هراسی را ترویج می‌کنند؛ بنابراین باید در برابر آن‌ها اقدام قانونی شود.
گفتنی است بیش از 2 هزار نفر از مردم ونکوور برای شرکت در تظاهرات علیه گروه‌های ضد اسلامی که امروز ساعت 12:45 دقیقه ظهر به وقت محلی برگزار می‌شود، اعلام آمادگی کرده‌اند.
captcha