اجرای برنامه قرآنی در دانشگاه‌ها دشوار است
کد خبر: 3631949
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۵
طی یک نظرسنجی احصا شد؛

اجرای برنامه قرآنی در دانشگاه‌ها دشوار است

گروه فعالیت‌های قرآنی: در نظرسنجی صورت گرفته از 40 دبیر کانون‌‌های قرآن و عترت دانشگاه‌های سراسری کشور بیش از 56 درصد دانشگاه‌ها فرآیند تصویب برنامه با محتوای قرآنی را دشوار می‌دانند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، دبیرخانه گفتمان قرآنی به جهت شناخت دقیق نیازها و مشکلات کانون‌های قرآن و عترت، نظرسنجی با محتوای بررسی مشکلات عمده‌ای نظیر روند تصویب برنامه، ردیف بودجه اختصاص یافته به کانون، امکانات سخت‌افزاری کانون، نحوه تعامل مدیران فرهنگی دانشگاه با کانون و کافی بودن نیروی اجرایی و ایده‌پرداز برگزار کرد. این نظرسنجی از دبیران کانون قرآن و عترت 40 دانشگاه بزرگ کشور انجام شد.
3/56% از دبیران کانون‌های قرآن و عترت شرکت کرده در نظرسنجی، فرآیند تصویب برنامه با محتوای قرآنی را دشوار و 25% متوسط و بیش از 18% دبیر کانون‌ها گزینه آسان را انتخاب کرده‌اند. همچنین 44% از کانون‌ها «میزان بودجه تعریف شده برای اجرای برنامه» را ناکافی و ضعیف ارزیابی کرده و کمتر از 19% متوسط و 5/37% باقی مانده بودجه را کافی و خوب دانسته‌اند.
در پاسخ به پرسش «امکانات سخت‌افزاری دفاتر کانون‌ها» در حدود 25% امکانات را خوب و 50%  شرکت‌کنندگان در نظرسنجی، امکانات را در حد متوسط می دانند.
در خصوص پرسش «ارتباط‌گیری با مراکز قرآنی و متخصصان قرآن» نیز نتایج نظرسنجی تامل‌برانگیز بود؛ چرا که 56% از دبیر کانون‌هایی که لینک نظرسنجی در اختیارشان قرار گرفته بود، این ارتباط را ضعیف ارزیابی کرده و تنها 18% گزینه خوب را انتخاب کرده‌اند. بیشتر بودن گزینه «ضعیف» در پاسخ به سوال «کافی بودن نیروی اجرایی و ایده‌پرداز» نیز خود را نشان می‌دهد و 5/37% کانون‌ها این گزینه را انتخاب کرده‌اند.
در نهایت پاسخ‌ها به پرسش «ارتباط کارآمد با مدیران دانشگاه» نشان‌دهنده یک بی‌تجربگی در امور تشکیلاتی در بین کانون‌های قرآن عترت است؛ چرا که 5/12% این ارتباط را عالی دانسته و 5/37% آن را خوب ارزیابی کرده و 25% متوسط و 2/25% گزینه ضعیف را علامت‌گذاری کرده‌اند. این نتیجه منجر به طرح یک ابهام می‌شود که به چه علت کانون‌ها از این ارتباط کارآمد با مدیران دانشگاه در راستای آسان‌سازی فرآیند تصویب برنامه قرآنی و افزایش کیفیت آن بهره نمی‌برند؟
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۵/۲۹ - ۰۹:۲۹
0
0
اگر این موضوع تحقق یابد نتیجه خوبی به همراه دارد
captcha