گزارشی از 3 روز ابتدایی هفتمین دوره «اسوه» + عکس
کد خبر: 3631950
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۶

گزارشی از 3 روز ابتدایی هفتمین دوره «اسوه» + عکس

گروه فعالیت‌های قرآنی: هفتمین دوره طرح آموزشی - تربیتی اسوه ویژه قاریان ممتاز نوجوان و جوان از تاریخ 24 مردادماه سال جاری کار خود را آغاز کرد و با برگزاری کلاس‌های مختلف آموزشی در حال پیگیری است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، افتتاحیه هفتمین دوره طرح آموزشی – تربیتی «اسوه» ویژه قاریان نوجوان و جوان عصر روز سه‌شنبه 24 مردادماه در مجتمع امام خمینی(ره) و با حضور 45 قاری و تعدادی از خانواده‌های آنها کار خود را آغاز کرد که در این مراسم محمدتقی میرزاجانی مدیر طرح به تشریح برنامه‌های دوره هفتم پرداخت.
صبح روز چهارشنبه 25 مردادماه کلاس‌های آموزشی و برنامه‌های پیش‌بینی شده برای قاریان طرح اسوه‌ آغاز شد، قاریان نوجوان در قالب گروه‌های فجر، نجم و شمس پس از ورزش صبحگاهی رأس ساعت 6:45 در اولین کلاس خود حضور یافتند.
در اولین روز از برگزاری کلاس‌ها به ترتیب محسن یاراحمدی، سیدمحمد کرمانی و نصرت‌الله عارف حسینی مباحث آموزشی صوت و لحن را برای گروه‌های سه‌گانه فجر، شمس و نجم ارائه دادند و از جمله نکاتی که در این کلاس‌ها مطرح شد تمرین تنفس دیافراگمی توسط حسینی بود.
پس از برگزاری این کلاس‌ها نوبت به اقامه نماز جماعت ظهر و عصر رسید و در ادامه از ساعت 15:30 مجددا کلاس‌های آموزشی پیگیری شد. نجوم‌شناسی از دیدگاه قرآن عنوان درسی بود که توسط امیدیان برای قاریان نوجوان طرح اسوه ارائه شد که به نحوه خلقت آسمان‌ها، سیارات و کرات و تطبیق آن با آیات و سور مبارکه قرآن پرداخته شد. در ادامه نیز گفتمان بصیرتی توسط مسئولان گروه‌ها برگزار شد.
برنامه‌های صبح پنجشنبه نیز همانند روز قبل بود و مباحث صوت و لحن توسط اساتید فوق الذکر ارائه شد، برنامه‌های نوبت عصر قاریان نوجوان اسوه نیز با کلاس پژوهشی در مبانی حفظ قرآن پیگیری شد که محمدحسین فریدونی مدرس این کلاس به بیان نکاتی در این زمینه پرداخت.
از دیگر برنامه‌هایی که قاریان اسوه در روز پنجشنبه داشتند می‌توان به محفل انس با قرآن اشاره کرد که در آن سیدفؤاد شوکاوی به تلاوت قرآن پرداخت و بعد از وی نیز قاریان دیگری به اجرای برنامه پرداختند، در ادامه این محفل نیز میرزاجانی نکاتی را در مورد قرائت و تجوید متذکر شد.
برنامه‌های قاریان اسوه در روز جمعه با کلاس‌های احکام و اندیشه اسلامی آغاز شد و در ادامه بخش دیگری از برنامه‌ها معطوف به مسائل ورزشی شد، کمیل زکی‌خانی استاد ورزش قاریان نوجوان اسوه به بیان نکات اخلاقی همراه با ورزش پرداخت، همچنین از جمله نکات دیگری که زکی‌خوانی به قاریان اسوه متذکر شد در این راستا بود که قاریان علاوه بر محافظت از صدا باید از جسمشان نیز محافظت کنند. در ادامه نیز قاریان اسوه در نماز جمعه تهران حضور یافتند
همچنین در روز یکشنبه 29 مرداد نیز قاریان نوجوان اسوه به بازدید از کاخ سعد‌آباد می‌پردازند و در نوبت عصر نیز از بیت امام راحل(ره) در جماران بازدید خواهند کرد، علاوه بر این در حسینیه جماران محفل انس با قرآن و نماز جماعت مغرب و عشاء نیز برگزار می‌شود.


captcha