دفتر پیگیری حقوق زائران در تمام اعتاب مقدس تشکیل می شود
کد خبر: 3631966
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۲

دفتر پیگیری حقوق زائران در تمام اعتاب مقدس تشکیل می شود

گروه اجتماعی: سرپرست معاونت فرهنگی مسجد مقدس جمکران از تشکیل دفتر پیگیری حقوق زائران به منظور ارائه خدمات حقوقی و قانونی به زائران داخلی و بین المللی در این مسجد و اعتاب مقدسه خبرداد.

ابراهیم صدوقی در گفت وگو با خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا)ازقم، گفت: اجلاس نمایندگان اعتاب جهان اسلام با عضویت مسجد مقدس جمکران به مدت دو روز در کربلا برگزار شد .
وی از حضور نمایندگان اعتاب از کشورهای ایران، عراق و سوریه خبر داد و افزود: از کشور ایران آستان قدس رضوی ، آستان مقدس سید کریم، آستان مقدس حضرت معصومه( سلام الله علیها) ، آستان مقدس شاه چراغ ، سازمان اوقاف امور خیریه، بعثه مقام معظم رهبری در سازمان حج و زیارت و مسجد مقدس جمکران شرکت کردند .
وی ادامه داد: از کشورهای عراق و سوریه نیز عتبه حسینیه و عتبه حضرت رقیه(سلام الله علیها)، عتبه کاظمین و عتبه عسکریه، مسجد مقدس کوفه و عتبه عباسیه در جلسه حضور داشته اند .
وی برگزاری این اجلاس را در سه بخش عنوان کرد و گفت: در بخش اول بیانه ای به امضای تولیت‎های همه اعتاب رسیده و مقدمه ای است بر ائتلافی که بین همه اعتاب جهان اسلام تشکیل شده است .
صدوقی از تشکیل کارگروه‎های مختلف در کنار این اجلاس خبر داد و تصریح کرد: دستور جلسه نشست کربلا برای مسائل و مشکلات مختلفی است که ممکن است حین زیارت برای زائران رخ دهد و همچنین ارائه راهکارهای مناسب برای پیشگیری و رفع این مشکلات است .
وی از تشکیل دفتر پیگیری حقوق زائران در تمام اعتاب خبر داد و گفت: ارائه خدمات حقوقی و قانونی به زائرین داخلی و بین المللی در دستور کار این دفاتر قرار داشته و البته بیشترین رویکرد این دفاتر بین المللی خواهد بود .
سرپرست معاونت فرهنگی مسجد مقدس جمکران با بیان اینکه مسئولیت کارگروه های اعتاب با محوریت دبیرخانه در ایران، بر عهده آستان قدس رضوی قرار گرفت افزود: مسئول اعتاب عراق و سوریه نیز عتبه حسینیه معرفی شد؛ همچنین در حاشیه این اجلاس پیش نویس عمل مشترک مساجد مهدوی با معاونت و تولیت مسجد مقدس کوفه تهیه شد .
صدوقی گفت: در حاشیه این اجلاس جلساتی با مرکز بین المللی آستان قدس رضوی، حوزه معاونت فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه، بخش فرهنگی آستان مقدس سید کریم و معاونت فرهنگی مسجد مقدس جمکران نیز برگزار شد .
captcha