آمادگی دانشگاه سریلانکا برای تعامل با مراكز دينی ايران
کد خبر: 3631978
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۲

آمادگی دانشگاه سریلانکا برای تعامل با مراكز دينی ايران

گروه بین‌الملل: قائم‌مقام دانشگاه «بوديست و پالی» در ديدار رايزن فرهنگی كشورمان در سريلانكا، برای ايجاد ارتباط با مراکز علمی، فرهنگی و دینی در ایران، اعلام آمادگی كرد.

آمادگی دانشگاه سریلانکا برای تعامل با مراكز دينی ايران
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رساني سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، مصطفی سهراب، رایزن فرهنگی ایران در سریلانكا از دانشگاه «بودیست و پالی» این كشور بازدید و طی آن با گالل سوماناسیری، قائم‌مقام این دانشگاه دیدار و گفت‌وگو کرد.
مصطفی سهراب در این دیدار به معرفی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و مسئولیت‌های آن در عرصه روابط فرهنگی بین‌المللی پرداخت و موضوع گفت‌وگوی ادیان را یکی از فعالیت‌های شاخص این سازمان برشمرد.
وی در ادامه با اشاره به فعالیت‌های آموزشی‌ و پژوهشی دانشگاه «بودیست و پالی» که ارتباط مستقیم با باورها و اعتقادات دارد، تنظیم روابط علمی و دانشگاهی آن با مراکز علمی در ایران را مفید دانست و برقرار كردن رابطه را، به عنوان یکی از راهکارهایی که می‌تواند به طور تئوریک و مبنایی در جلوگیری از ترویج افراط‌گرایی کمک شایانی كند، معرفی كرد.
رایزن فرهنگی كشورمان در ادامه و به منظور آغاز فصل جدیدی از همکاری‌های دوجانبه، پیشنهاد كرد تا چندین نوبت فیلم‌های مستند با موضوع ایران به همراه فیلم‌های سینمایی تولید كشورمان در دانشگاه «بودیست و پالی» اكران شود. همچنین برگزاری چند نمایشگاه از محصولات هنری و فرهنگی ایران در این دانشگاه، از دیگر پیشنهادات ارائه شده از سوی مصطفی سهراب در این دیدار بود.
در ادامه گالل سوماناسیری، قائم‌مقام دانشگاه «بودیست و پالی» نیز با ارائه توضیحاتی در خصوص این دانشگاه و فعالیت‌های آن، داشتن ارتباط با مراکز علمی، فرهنگی و دینی در ایران را مفید دانست و برای اقدام در این خصوص اعلام آمادگی كرد.
بر اساس این خبر، هدف اصلی دانشگاه «بودیست و پالی» تبلیغ تعالیم بودا و توسعه مطالعات و تحقیقات بودایی و زبان پالی در كشور سریلانکا و خارج از مرزهای آن است.
این دانشگاه در حال حاضر 6 هزار دانشجو دارد که از این تعداد، 700 نفر به طور دائم و مستقر در محل دانشگاه مشغول تحصیل و مابقی به عنوان دانشجوی خارج از محیط دانشگاه ـ به نوعی غیرحضوری ـ تحصیل می‌کنند. دانشجویان خارجی این دانشگاه حدود صد نفر و عمدتاً از کشورهای نپال، کامبوج، برمه و تنی چند از بنگلادش هستند.
در این دانشگاه زبان‌های پالی، سانسکریت، سینهالی، تامیل، انگلیسی، کره‌ای، چینی، هندی و فرانسه تدریس می‌شود.

captcha