بخش خصوصی در مشهد باانگیزه و دارای ایده‌ در گردشگری است
کد خبر: 3632011
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۹
مدیرکل سابق اداره میراث فرهنگی خراسان رضوی:

بخش خصوصی در مشهد باانگیزه و دارای ایده‌ در گردشگری است

مدیرکل سابق اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: مشهد شهری دارای سرمایه‌گذاران توانمند و اهل نظر و فکر است و ما موظف هستیم به آنها این فرصت را بدهیم که بتوانند خود را نشان دهند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، ایسنا نوشت: محسن لشکری، اظهار کرد: در حقیقت دولت نباید مجری باشد بلکه باید راه را برای مجریان باز کند، لذا باید بخش خصوصی در مشهد جدی گرفته شود و به آنها اعتماد شود، با توجه به اینکه این شهر شاهد سالانه میزبان حدود 30 میلیون زائر است که با ذوق، سلیقه و شرایط مادی، فکری، اقتصادی و ارزشی متفاوتی به این شهر سفر می‌کنند است.
وی با بیان اینکه اگر تمایلی بین بخش خصوصی، دولتی و نیمه‌دولتی شکل گیرد می‌تواند بهترین خدمت به زائران ارایه شود، افزود: باید تلاش شود به افرادی که در راستای این نظام و در چارچوب‌ قانون اساسی فعالیت می‌کنند امکان سرمایه‌گذاری به راحتی داده شود.
مدیرکل سابق اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی تاکید کرد: بخش خصوصی دارای انگیزه، ایده‌های نو و خلاق در حوزه گردشگری است و با هماهنگی با بخش دولتی قادر است که بسیاری از این ایده‌ها را به اجرا در‌آورد اما دولت به تنهایی قادر نیست که چنین اقداماتی را انجام دهد.
لشکری با بیان اینکه گردشگری از جمله صنایعی است که تولید ثروت بسیاری برای کشور می‌کند، تصریح کرد: مسائل مربوط به اشتغال،‌ ازدواج و آسیب‌های اجتماعی را می‌توان با توجه به ظرفیت‌های گردشگری در کشور حل کرد و رونق گردشگری باعث مرتفع شدن تمام آسیب‌های این موضوعات خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: امیدواریم دولت بتواند ورود گردشگر را از کشورهای آسیای میانه، شهرهای شیعه‌نشین و مسلمانانی که علاقه‌مند به سفر به ایران هستند فراهم کند تا ورودشان باعث برخورداری همشهری‌ها و هم‌وطنانمان از مواهب و مزایای گردشگر شود.  
مدیرکل سابق اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی با بیان اینکه تثبیت مدیریت در سالهای اخیر باعث شد حوزه گردشگری روند رو به جلویی داشته باشد، گفت: انتظار می‌رفت از فرصت‌های پیش‌رو در حوزه اجرایی بیشتر استفاده شود و این انسجام و هماهنگی در دولت باید بیشتر می‌بود زیرا به طور یقین اگر انسجام بیشتری می‌داشتیم در ارایه آمارها و ارقام‌ها شاهد پیشرفت بیشتری می‌بودیم.
لشکری عنوان کرد: نوسانانی در برخورد با دستگاه‌ها و سازمان‌های مرتبط با گردشگری وجود داشت به عنوان مثال در برخی اوقات به دستگاه‌ها و سازمان‌هایی مانند انجمن دفاتر خدمات مسافرتی میدان داده می‌شد اما در برخی از زمان‌ها اختیارات گرفته می‌شد.
captcha