بزرگ‌ترین ضربه به فعالیت‌های قرآنی و مذهبی، سلب اعتماد بانیان و خیران آن‌هاست
کد خبر: 3632028
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۸
مهرابی:

بزرگ‌ترین ضربه به فعالیت‌های قرآنی و مذهبی، سلب اعتماد بانیان و خیران آن‌هاست

گروه فعالیت‌های قرآنی:‌ مدیركل تبلیغات اسلامی فارس تأكید كرد كه بزرگ‌ترین ضربه به فعالیت‌های قرآنی و مجالس مذهبی این است كه از بانیان و خیران آن‌ها كه در این راه هزینه و تلاش می‌كنند، سلب اعتماد شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، حجت‌الاسلام محمدصادق مهرابی، مدیركل تبلیغات اسلامی فارس امروز، 28 مردادماه در دیدار با مسئول و اساتید مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) شعبه نی‌ریز گفت: هر اندازه فضای جامعه قرآنی شود و هر روز انس با قرآن در جامعه حاکم شود، آسیب‌ها نیز کمتر خواهد بود و بسیاری از نابسامانی‌ها کاهش پیدا می‌کند.

وی با بیان اینكه امروز بزرگترین مشکلی که در جامعه ما وجود دارد و متوجه جامعه و خانواده است، فاصله گرفتن از فرهنگ و مفاهیم قرآنی است، افزود: هر مقدار با قرآن مأنوس شویم و فرهنگ قرآنی بر جامعه حاکم شود به آن افق‌های روشنی که دین برای ما ترسیم کرده است، نزدیک‌تر خواهیم شد و زمینه رستگاری جامعه فراهم خواهد شد.

مهرابی اظهار كرد: آن چیزی که امروز مشکل جامعه دینی ماست این است که بسیاری از ما اهل بیت(ع) را دست گرفته و درباره سیره آنان غلو می‌کنیم و قرآن را رها و مهجور کرده‌ایم و یا اینكه بسیاری از ما قرآن را در دست گرفته و ثقل دیگر که اهل بیت(ع) است را رها کرده‌ایم غافل از اینکه راه رستگاری انسان تمسک به هر دو یعنی قرآن و اهل بیت(ع) است.

مدیرکل تبلیغات سلامی فارس، برپایی كلاس‌ها و محافل قرآنی را عامل رستگاری انسان‌ها توصیف كرد و گفت: تعریف اهل بیت(ع) به استناد قرآن و تفسیر قرآن به کلام اهل بیت(ع) چراغ راه همه ما باید باشد و باید به ترویج فرهنگ قرآنی كمك كنیم.

مهرابی همچنین خواستار اعتمادسازی در میان واقفان و خیران قرآنی شد و گفت: اگر خیران قرآنی ببینند كه ما عامل به قرآن هستیم و در جهتی كه آنان هزینه كرده‌اند، حركت می‌كنیم، قطعاً قدم‌های گسترده‌تری را در این راه برخواهند داشت و بر عكس بزرگ‌ترین ضربه به فعالیت‌های قرآنی و مجالس مذهبی این است كه از بانیان و خیران آن‌ها كه در این راه هزینه و تلاش می‌كنند، سلب اعتماد شود.

مدیركل تبلیغات اسلامی فارس یادآور شد كه این سازمان در هر جایی كه بتواند به قرآن خدمتی كند، با افتخار دنبال و اقبال خواهد كرد و مدیران ما که همه، مربیان و مفسران و مروجان قرآن هستند با افتخار مباحث قرآنی را دنبال می‌كنند.

captcha