تشریح ویژه‌برنامه‌های کانون‌های مساجد به مناسبت روز جهانی مساجد
کد خبر: 3632029
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۹

تشریح ویژه‌برنامه‌های کانون‌های مساجد به مناسبت روز جهانی مساجد

گروه فرهنگی: مدیر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان همدان عنوان کرد: در راستای گرامیداشت روز جهانی مساجد، کانون فرهنگی و هنری مساجد استان برنامه‌های متنوعی را برگزار خواهد کرد.

هادی فیض منش، مدیر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از همدان، اظهار کرد: یکی از پیشنهادهای ارزشمند جمهوری اسلامی ایران به سازمان کنفرانس اسلامی، نامگذاری هفته جهانی مسجد، از 30 مرداد تا 5 شهریور ماه و اختصاص نخستین روز این هفته، به نام «روز جهانی مسجد» است.

وی با بیان اینکه روز جهانی مساجد مصادف با به آتش کشیده شدن مسجدالاقصی به دست صهیونیست‌های افراطی است افزود: به همین مناسبت در راستای گرامیداشت مساجد، کانون فرهنگی و هنری مساجد استان برنامه‌های متنوعی را برگزار خواهد کرد.

فیض منش ادامه داد: اجرای دوره آموزشی اندیشه‌های آسمانی ویژه 56 هنرمند مسجدی، بازدید از کانون‌های فرهنگی هنری مساجد توسط پرسنل دبیرخانه، اطلاع رسانی برنامه‌های روز جهانی مسجد به مطبوعات استان و تولید اثر هنری در رشته سرود با عنوان مسجد توسط کانون فرهنگی و هنری  منتظران نور از جمله برنامه‌های ویژه روز جهانی مساجد است.

مدیر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان گفت: نشر مطالب با موضوع  «مسجد طراز اسلامی» توسط شبکه‌های اجتماعی مرتبط با کانون‌های فرهنگی و هنری و 11 نشریه فعال کانون، افتتاح طرح «تفسیر کوتاه» با محوریت جزء 5 با اجرای 40 مرکز در استان و برگزاری اردوی درون استانی در کانون‌های مساجد از دیگر برنامه‌های این ایام است.

وی یادآور شد: برگزاری ویژه برنامه روز جهانی مسجد همراه با سخنرانی و دعوت از اساتید مجرب حوزه و دانشگاه پس از نماز مغرب و عشاء در برخی کانون‌های مساجد، افتتاح یک خانه نور و برگزاری مسابقات متنوع فرهنگی از جمله کتابخوانی و نقاشی با موضوع مسجد در کانون‌های مساجد همدان از برنامه‌های دیگری است که در روز جهانی مساجد برگزار می‌شود.

فیض منش ابراز کرد: غبارروبی مساجد توسط اعضای کانون‌های مساجد و فعالیت 577 کانون فرهنگی و هنری، 708 مرکز طرح تلاوت نور، 24 کانون تخصصی، 41 خانه نور، 17 کانون معین، 5 کانون دانشگاهی، 15 کانون مصلی، 8 کانون دیجیتال در سراسر استان از دیگر برنامه‌های این مجموعه در این ایام است.

این مقام مسئول گفت: اهداء قرآن و تابلو تلاوت نور به مساجد و مراکز تلاوت نور و همچنین فعالیت 91 نشریه در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد و 293 کتابخانه مخزن دار و 191 کتابخانه باز در سراسر استان از جمله برنامه‌های این روز جهانی خواهد بود.
captcha