سیره اهل بیت(ع) را تبدیل به فرهنگ كاربردی كنیم
کد خبر: 3632077
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۹
عسكری‌فرد:

سیره اهل بیت(ع) را تبدیل به فرهنگ كاربردی كنیم

گروه اجتماعی: رئیس اداره تبلیغات اسلامی بوانات بر این نكته تأكید كرد كه ما باید روش زندگی اهل بیت(ع) را به صورت فرهنگ کاربردی در بیاوریم و آن را در جامعه خود عملیاتی كنیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، حجت‌الاسلام قاسم عسکری‌فرد، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بوانات امروز، 28 مردادماه با اشاره به اهمیت توجه به سیره اهل بیت(ع) گفت: ما باید روش زندگی اهل بیت(ع) را به صورت فرهنگ کاربردی در بیاوریم وآن را در جامعه خود عملیاتی كنیم.

وی افزود: اینکه ما فقط در مقام بیان باشیم و خصوصیات زندگی معصومین(ع)را در سخنرانی‌ها و جلسات بیان کنیم، ولی به شکل عملی در زندگی فردی و اجتماعی پیاده نکنیم چندان موفق عمل نکرده‌ایم.

عسكری‌فرد با تأكید بر اینكه تمام لحظه‌های زندگی ائمه(ع) قابلیت الگوبرداری و پیاده کردن درزندگی ماست، به فرازهای از سیره ائمه معصومین(ع) اشاره كرد و گفت: عبادت و بندگی، ساده‌زیستی، همسرداری، تربیت فرزندان، اهتمام به مسائل اجتماعی و سیاسی و ایثار و فداکاری در مقابل همسر، فرزندان و همسایگان، همه این‌ها اگر به‌درستی برای مردم تبیین و در زندگی پیاده شود، آن زمان جامعه تبدیل به یک جامعه دینی می‌شود و جامعه دینی در کوران حوادث روزگار خمیده یا شکسته نمی‌شود.

وی افزود: بنابراین یکی از اصلی‌ترین رویکردهای اقتصادمقاومتی که امروزه به‌عنوان وسیله نجات جامعه ما معرفی شده، تمسک به منش اقتصادی و مالی اهل بیت(ع) است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بوانات در پایان با تأکید بر صرفه‌جویی، عدم تجمل، دوری از مصرف گرایی و تبذیر و اسراف در زندگی گفت: این موارد در زندگی اهل بیت(ع) و مصداقاً در زندگی پر برکت حضرت زهرا(س) نمایان است.

captcha