18 جشن‌ جهادی غدیر در شعیبیه برگزار می‌شود/ تاکید بر جایگاه معرفتی شاعر و کیفیت ادبی شعر در مدح اهل‌بیت(ع)
کد خبر: 3632262
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۰
در راستای مقابله با وهابیت؛

18 جشن‌ جهادی غدیر در شعیبیه برگزار می‌شود/ تاکید بر جایگاه معرفتی شاعر و کیفیت ادبی شعر در مدح اهل‌بیت(ع)

گروه اجتماعی: در نشست ستاد برگزاری جشن‌های جهادی غدیر ضمن اینکه برگزاری 18 جشن جهادی به مناسبت عید غدیر در شعیبیه مصوب شد، گروه تواشیح کوثر اهواز با تاکید بر سنجش نیازهای فرهنگی جامعه و جایگاه معرفتی شاعر و کیفیت ادبی شعر، به اجرای تواشیح می‌پردازد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، نشست ستاد برگزاری جشن‌های جهادی غدیر با حضور حجت‌الاسلام سراج‌الدین طوبایی و سید محمد رضازاده هیأت أمنای مرکز تخصصی غدیرشناسی از تهران و حجت‌الاسلام منصوری امام جمعه شعیبیه و طارق بدوی مدیر روابط عمومی شبکه بین‌المللی الأهواز و عبدالرحمن دغاغله سرپرست گروه تواشیح کوثر اهواز پنجشنبه 26مرداد ماه به میزبانی معاون فرهنگی دانشگاه دادگستری خوزستان برگزار شد.

در ابتدای جلسه رضازاده دبیر اجرایی ستاد برگزاری جشن‌های جهادی غدیر با اشاره به لزوم توجه به جوانان مناطق محروم که مورد هجوم بنگاه‌های تولید افکار باطل هستند به ارائه گزارشی از روند کار در غدیر 95 پرداخت و خاطر نشان کرد: امسال دو گروه جهادگر متشکل از 30 دانشجو و طلبه تهرانی و خوزستانی برنامه‌های عید غدیر را در شعیبیه به انجام می‌رسانند که نسبت به دوره قبل دو برابر رشد خواهد داشت.

دبیر اجرایی ستاد برگزاری جشن های جهادی غدیر با اشاره به جاذبه های تواشیح در خوزستان خاطر نشان کرد: برای نخستین بار در کشور شاهد آن خواهیم بود که تواشیح به میان جوانان مناطق محروم خواهد آمد که با توجه به استقرایی که از گروه‌های جهادگر کشور کسب کردیم این یک دستاورد نوین در جشن‌های جهادی تلقی می‌شود.

رسالت گروه تواشیح کوثر در آتش به اختیار فرهنگی، جهاد است با صوت و لحن و مضامین والای ادبی 

همچنین عبدالرحمن دغاغله سرپرست گروه تواشیح کوثر اهواز با اشاره به نقش حساس فنون آوایی در جذب حداکثری مخاطب افزود: زمانی که احساس کنیم حضور در مناطق محروم سبب جذب و مقاوم سازی ذهن جوانان در برابر هجوم فرقه ضاله وهابیت می‌شود از هر اقدامی دریغ نخواهیم کرد.


دغاغله ادامه داد: عدم استفاده از گنجینه معارف اهل‌بیت(ع) در قالب مدح و رثاء در شعر شاعرانی که در زمان ائمه(ع) می‌زیسته‌اند، ظلم به علم است، از این رو در تولید یک اثر علاوه بر سنجش نیازهای فرهنگی جامعه، همواره جایگاه معرفتی شاعر و کیفیت ادبی شعر را در حد توان نصب‌العین قرار دادیم.

وی افزود: هرچند اجرای برنامه در بیش از 18 محفل آن هم با فاصله زمانی بسیار کوتاه 3 روزه طاقت‌فرسا خواهد بود اما با وجود اعضای متخصص و مجرب گروه و با توسل به امیرالمومنین(ع) از ایشان می‌خواهیم گروه تواشیح کوثر اهواز را در برابر مردم پاک و بی ریای این مناطق محروم سربلند کند.

تولید دو مستند از جشن‌های جهادی غدیر در دستور کار شبکه بین‌المللی الأهواز

طارق بدوی مدیر روابط عمومی شبکه بین‌المللی الأهواز با بیان این که پوشش همه جشن‌های غدیر در خوزستان به سبب کثرت آنها امری سخت و غیر ممکن است خاطر نشان کرد: علاوه بر پخش مراسم، تولید فیلم مستند از چگونگی برگزاری مراسم همیشه جذابیت خاص خود را داشته است. تولید دو مستند که یکی حاکی از جلسات، تدارکات، امکانات و تلاش‌های دو گروه جهادگر اجرایی جشن‌های غدیر بوده و مستند دوم مربوط به اجراها، تمرینات، آشنایی با اعضا و کارگاه‌های آموزشی اولین گروه تواشیح جهادگر کشور یعنی گروه تواشیح کوثر اهواز خواهد بود.


حسین گمار معاون فرهنگی دانشگاه علمی کاربردی دادگستری خوزستان در گفت‌وگو با ایکنا خوزستان اظهار کرد: گروه خودجوشی از دانشجویان و طلاب زیر نظر موسسه راه ایمان در زمینه مبارزه با وهابیت فعالیت می‌کنند. به منظور مقابله با نفوذ وهابیت برخی از نقاط آسیب‌زا همچون شعیبیه شناسایی شده است و این دانشجویان و معاونت فرهنگی دانشگاه دادگستری خوزستان جشن‌های عید غدیر را برگزار می‌کنند. دو گروه 15 نفری شامل 30 نفر، روزانه 3 جشن را در 3 روز برگزار می‌کند که در مجموع به 18 جشن می‌رسد.

وی ادامه داد: جشن ویژه بانوان و شرمت کشت و صنعت امام خمینی(ره) برگزار می‌شود. این گروه 30 نفری جهادی شامل 22 نفر از طلاب و دانشجویان تهران، 6 نفر عضو گروه تواشیح کوثر اهواز و دو نفر از معاونت فرهنگی دادگستری خوزستان این فعالیت‌ها را به انجام می‌رسانند.

گمار گفت: همچنین شبکه الاهواز علاوه بر این مستندی را از گروه تواشیح کوثر اهواز تولید می‌کند چراکه این گروه از اشعار غدیریه که در کتاب علامه امینی آمده است استفاده می‌کنند تا چند اثر را با مضمون غدیر تولید کنند. البته از طریق این اشعار و معرفی شاعران هم می‌توان در راستای ولایت امیرالمومنین(ع این رهگذر اثبات خواهد شد.

معاون فرهنگی دانشگاه علمی کاربردی دادگستری خوزستان عنوان کرد: 18 جشن فرهنگی به مناسبت عید غدیر در روستاهای شعیبیه برگزار می‌شود که به منظور تأثیرگذاری بیشتر جوایز آن اعزام برگزیدگان آن به مشهد مقدس است. همچنین در روز عید غدیر راهپیمایی 18 کیلومتری با نمادهای ولایت امیرالمؤمنین(ع) در این روستا انجام می‌شود که شامل تبریک عید، شعرخوانی درباره امام علی(ع) است. 

captcha