دبیرخانه دائمی روز جهانی مسجد ایجاد شود
کد خبر: 3632308
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۶
حجت‌الاسلام علی‌اکبری خواستار شد:

دبیرخانه دائمی روز جهانی مسجد ایجاد شود

گروه جامعه: رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد در مراسم بزرگداشت روز جهانی مسجد خواستار تشکیل دبیرخانه دائمی روز جهانی مسجد شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، مراسم بزرگداشت روز جهانی مسجد صبح امروز، 29 مردادماه، با حضور عبدالعلی علی‌عسگری، رئیس سازمان صدا و سیما، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج علی اکبری، رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد و سردار قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس برگزار شد.

حجت‌الاسلام محمدجواد حاج علی اکبری، رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد با حضور در این مراسم ضمن یادآوری محورهای سخنان مقام معظم رهبری در خصوص مساجد گفت: روز جهانی مسجد در شرایطی برگزار می‌شود که طی 50 سال گذشته تهدیدها، تخریب‌ها و هتک حرمت‌ها نسبت به مسجد الاقصی ادامه داشته است. هر سال ما باید روز جهانی مسسجد را قوی‌تر از سال‌های قبل برگزار کنیم چرا که در حال نزدیک شدن به نبرد نهایی هتسیم. حضور مدافعان حرم بشارت می‌دهد که روز بزرگ نبرد نهایی نزدیک است.

وی تصریح کرد: تنها ما هستیم که روز جهانی مسجد را برگزار می‌کنیم، روز مسجد باید از وضعیت فعلی خارج شود و نهادهای مختلفی از جمله مجمع جهانی اهل بیت(ع)، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، صدا و سیما و سایر نهادهای کشور این روز را بزرگ بدارند. ما پیشنهاد می‌کنیم با همکاری نهادهای مختلف و با رویکرد جهانی دبیرخانه روز جهانی مسجد  تشکیل شود و این روز به عنوان نسخه دوم روز قدس به جامعه معرفی شود‌.

حجت‌الاسلام حاج علی اکبری در این مراسم ضمن بزرگداشت شهدای منا و شهدای حرم عنوان کرد: روز جهانی مسجد امسال با شهادت شهدایی همانند شهید حججی حال و هوای دیگری پیدا کرده است، همه ما عمق نفوذ این شهادت را در دل جوانان می‌بینیم. حاج قاسم و بچه‌های او اکنون به یک پدیده الهام‌بخش برای جهان تبدیل شده‌اند. حاج قاسم نماد تدبیر و طراحی‌های دشمن شکن و حلقه وصل مجاهدان صدر انقلاب و دفاع مقدس با نسل کنونی است و از دل این پیوند است که شهدای حرم به جهان بشریت تقدیم شدند.

وی ضمن تقدیر از فعالیت‌های علی عسگری، رئیس سازمان صدا و سیما و ایجاد قرارگاه مسجد در صدا و سیما اظهار امیدواری کرد از ظرفیت صدا و سیما برای مسجد بیشتر استفاده شود.
 
حجت‌الاسلام حاج علی اکبری با اشاره به دیدار سال گذشته ائمه جماعت با مقام معظم رهبری به بیان محورهای این دیدار پرداخت و عنوان کرد: مسئله امام جماعت باید دوباره مطالعه شود. در بین نقش‌های روحانیت نقش ائمه جماعت نزدیک‌ترین نقش به بدنه جامعه است.
 
وی مسئله اجتماع بر محور ذکر خدا در مساجد را یکی دیگر از محورهای سخنان مقام معظم رهبری عنوان کرد و گفت: این موضوع یادآوری می‌کند که خود ائمه جماعت هم باید به نمازشان و کیفیت نمازشان توجه داشته باشند.

حجت الاسلام حاج علی اکبری، ایجاد جایگاه خاص در مساجد برای جوانان را از دیگر نکات محوری و مطالبات مقام معظم رهبری در دیدار با ائمه جماعات عنوان کرد و گفت: موضوع جوانان مسئله دیروز، امروز و فردای مساجد ما است. جوانان نقطه مناقشه ما با کفر جهانی هستند و ما باید زمینه جذب جوانان در مساجد را فراهم کنیم.

وی ادامه داد: مسجد می‌تواند محل کارکردهای اجتماعی باشد. باید جلوه اجتماعی روحانیت و مسجد را تقویت کنیم. مسجد باید نقطه امن و محل فریادرسی به افرادی باشد که کسی را ندارند. مسجد هسته مقاومت فرهنگی است و مساجد باید در مقابل هجوم دشمن حصاری محکم برای حفظ هویت دینی مردم محله باشند.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد خاطرنشان کرد: اگر مساجد از جلوه و سیمای انقلابی خالی شوند همان مساجد دشمن پسند خواهند شد. دشمن از این مساجد نگرانی ندارد بلکه از مساجدی نگران است که در برابر امواج طراحی شده دشمن می‌ایستد و معجزه می‌کند. قاسم سلیمانی و بچه‌های حاج قاسم در مسجد تربیت شده‌اند و آنها هستند که معجزه می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه باید ائمه جماعات برای مساجد برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت طراحی کنند، گفت: سازماندهی ائمه جماعات نواحی اکنون در دستور کار است و در بخش خادمان مساجد نیز آموزش خادمان و در بخش هیئت امنا نیز بازتعریف جایگاه هیئت امنا را مد نظر داریم. رفتن به سراغ معارف نهج‌البلاغه در مساجد نیز باید به قوت آغاز شود.


captcha