دیدگاه مدیران ارشد بانکی درباره بانکداری اسلامی در شماره جدید «دنیای سرمایه‌گذاری»
کد خبر: 3632436
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۳

دیدگاه مدیران ارشد بانکی درباره بانکداری اسلامی در شماره جدید «دنیای سرمایه‌گذاری»

گروه اقتصاد: دوازدهمین شماره «دنیای سرمایه‌گذاری» ویژه صاحبان سرمایه و تجارت و علاقمندان به مباحث اقتصادی منتشر شد و در این شماره، موضوع بانکداری اسلامی از دریچه‌ای نو مورد بررسی قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، دوازدهمین شماره ماهنامه «دنیای سرمایه‌گذاری» در 6 بخش شامل دنیای سرمایه، پرونده ویژه با موضوع «فروشگاه‌های زنجیره‌ای»، دنیای انرژی، دنیای صنعت، اقتصاد کلان و خواندنی‌ها به همراه خلاصه‌ای از مطالب به زبان انگلیسی به چاپ رسید.
در بخش دنیای سرمایه با هفت مدیر ارشد بانکی از جمله علی دیواندری، رئیس پژوهشکده پولی و بانکی، محمدجعفر افتخار، مدیرعامل موسسه مالی کاسپین، مرتضی اکبری، مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، مرتضی شهیدزاده، مدیرعامل بانک کشاورزی، محمدابراهیم مقدم نودهی، مدیرعامل بانک تجارت، آیت‌الله ابراهیمی، مدیرعامل بانک انصار و محمد هاشم بت‌شکن، مدیرعامل بانک مسکن مصاحبه شده و طی آن مصاحبه‌شوندگان با اشاره به‌ضرورت ترویج بانکداری اسلامی، به سؤال‌های خبرنگار «دنیای سرمایه‌گذاری» پیرامون تهدیدهای خاموش علیه نظام بانکی ایرانی پاسخ دادند.
همچنین در این بخش یادداشتی از مرتضی فغانی، عضو مؤثر اتاق بازرگانی تهران، مقاله پژوهشی از حامد حسنی، پژوهشگر اقتصادی و مصاحبه اختصاصی با فرامرز خالقی، مدیرعامل شرکت داده‌ورزی سداد به همراه گزارش‌ تحلیلی از بازار ارائه شده است.
بخش پرونده ویژه این شماره به «فروشگاه‌های زنجیره‌ای» و مدل‌های نوین کسب‌وکار در ایران اختصاص یافته است. مصاحبه با امیرخسرو فخریان، رئیس اتحادیه، منصور عالی پور، نائب رئیس اتحادیه و مهدی خان محمدی، عضو اتحادیه فروشگاه‌های زنجیره‌ای از مطالب خواندنی این بخش محسوب می‌شود.

نگاهی نو به بانکداری اسلامی در دوازدهمین شماره «دنیای سرمایه‌گذاری»
همچنین در این بخش مصاحبه‌هایی با علی فاضلی، رئیس اتاق اصناف، رحیم زارع و شهباز حسن‌پور بیگلری، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، منصور حسینی، معاون پارلمانی و عضو کمیته توانمندسازی اتاق اصناف، یدالله صادقی، معاون امور اقتصادی و بازرگانی وزیر صنعت، معدن و تجارت، محمدعلی صدیقی علاء، عضو هیات رئیسه اتاق اصناف ایران، تیمور رحمانی، استاد اقتصاد دانشگاه تهران به همراه معرفی برترین فروشگاه‌های زنجیره‌ای در جهان ارائه شده است.
در بخش دنیای انرژی، مصاحبه‌هایی با بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت، پاتریک پویان، مدیرعامل شرکت توتال فرانسه، علی کاردر، مدیرعامل شرکت ملی نفت، امیرحسین زمانی‌نیا، معاون امور بین‌الملل و بازرگانی وزیر نفت و غلامرضا منوچهری، معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت با موضوع قراردادهای نفتی پارس جنوبی انجام شده است. در این بخش با منتقدان قراردادهای نفتی از جمله مسعود درخشان، استاد دانشگاه و کارشناس ارشد انرژی و حسینعلی شهریاری، نماینده مجلس شورای اسلامی گفت‌وگو شده و مصاحبه‌شوندگان نظرات خود را در خصوص ایرادهای وارده به قراردادهای اخیر وزارت نفت با توتال فرانسه را با «دنیای سرمایه‌گذاری» در میان گذاشتند.
مصاحبه با مهدی آیتی، کارشناس خبره مسکن و شهرسازی با عنوان «رکود مسکن 5 سال دیگر ادامه دارد» به همراه گزارشی ویژه از معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در ایران با عنوان «افق روشن صنعت کشتی‌رانی تفریحی» از مطالب خواندنی بخش دنیای صنعت دوازدهمین شماره «دنیای سرمایه‌گذاری» است.
در بخش اقتصاد کلان نیز مصاحبه‌هایی با علی سرزعیم، اقتصاددان و تحلیل‌گر اقتصادی، حسین سلاح ورزی، نائب رئیس اتاق بازرگانی، آلبرت بغزیان، استاد اقتصاد دانشگاه تهران انجام شده که طی آن وضعیت کنونی اقتصاد ایران مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.
از امروز دوازدهمین شماره ماهنامه «دنیای سرمایه‌گذاری» در 100 صفحه با قیمت 10 هزار تومان بر روی پیشخوان کیوسک‌های مطبوعاتی یا از طریق دیجیتال با ارسال کد 503 به شماره 3070757 در دسترس علاقمندان قرار دارد.
captcha