فراخوان نخستین همایش شعر کتاب دفاع مقدس
کد خبر: 3632485
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۲

فراخوان نخستین همایش شعر کتاب دفاع مقدس

فراخوان نخستین همایش شعر کتاب دفاع مقدس در شیراز منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از فارس به نقل ازخبرگزاری صدا و سیما، سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس گفت: این همایش با محوریت کتاب «وقتی مهتاب گم شد» با هدف کمک به رشد و اعتلای فرهنگ کتابخوانی عمومی به ویژه در میان هنرمندان و شاعران و همچنین تشویق شاعران جوان به بهره‌گیری از گنجینه دفاع مقدس در خلق آثار ادبی، برگزار می شود .
منوچهری با بیان اینکه این همایش در دو بخش اصلی و ویژه پذیرای آثار شاعران سراسر کشور خواهد بود، افزود: شاعران می‌توانند آثار خود را در ۵ شاخه «کلاسیک» (غزل، قصیده، مثنوی، قطعه، ترکیب‌بند، رباعی، دوبیتی، آزاد (نیمایی، سپید)، ترانه، سرود، نوحه و قالب‌های آیینی، کودک و نوجوان و کوتاه نوشت و پیامک ادبی، به دبیرخانه این کنگره ارسال کنند.
وی گفت: علاقه‌مندان به شرکت در نخستین کنگره شعر کتاب دفاع می‌توانند تا ۲۰ شهریور آثار خود را از طریق پست الکترونیکی mahtabesheer@iranpl.ir و یا از طریق فضای تلگرامی به نشانی @mahtabesheer به دبیرخانه کنگره ارسال کنند.
کتاب «وقتی مهتاب گم شد» نوشته حمید حسام، روایتی عاطفی از خاطرات جانباز سرافراز آقای علی خوش‌لفظ، هم‌رزم حاج احمد متوسلیان  است که از سوی انتشارات سوره مهر به چاپ رسیده است.
نخستین کنگره شعر کتاب دفاع مقدس مهرماه همزمان با سالروز شهادت سردار حسین همدانی، برگزار می‌شود.
captcha