حرم حضرت موسی مبرقع(ع) آماده میزبانی از زوار ایرانی و خارجی
کد خبر: 3632493
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۳

حرم حضرت موسی مبرقع(ع) آماده میزبانی از زوار ایرانی و خارجی

گروه اجتماعی: در آستانه شهادت امام جواد(ع) مراسم باشکوهی در امامزاده موسی مبرقع فرزند بلافصل این امام همام در قم برگزار خواهد شد.

‌به گزارش خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا)ازقم، حجت‎الاسلام علی عزیزی روز یکشنبه در سالن اجتماعات آستان مقدس موسی مبرقع(ع) در جمع خبرنگاران گفت: پخت چهار هزار پرس غذا در دستور کار قرار گرفته است و در کنار آن بسته‎های تبرکی شامل نمک، گل و معرفی زندگی نامه امامزاده موسی مبرقع(ع) اهدا می‎شود.
وی افزود: سال گذشته بیش از سه هزار زائر همزمان با شب شهادت امام جواد(ع) در این آستان حضور پیدا کردند و از برنامه‌های سخنرانی و مداحی مداحان اهل بیت(ع) استفاده کردند.
معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امورخیریه بیان کرد: بعد از نماز مغرب و عشا در 30 مردادماه برنامه‎های عزاداری این آستان با سخنرانی میرباقری و مداحی حسین نژاد آغاز می‎شود و تا شام 31 مردادماه ادامه خواهد داشت.
وی با بیان اینکه در استان قم بیش از 440 امامزاده وجود دارد، بیان کرد: همزمان با روز شهادت امام جواد(ع) دسته‎های عزاداری سادات و سایر هیات های مذهبی با اجرای آیین های سنتی از نقاط مختلف استان به این امامزاده مشرف می شوند.
وی با اشاره به این که آستان امامزاده موسی مبرقع بیش از سال‎های گذشته پذیرای زائران خارجی و داخلی است گفت: با استفاده از ظرفیت رسانه های ملی و بین المللی و معرفی زندگی نامه این امامزاده توانسته ایم از زائران کشورهای مختلف در این امامزاده میزبانی کنیم.
معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم افزود: ابواحمد موسی مبرقع فرزند امام نهم شیعیان جوادالائمه(ع) و برادر تنی امام هادی(ع) است. ایشان در سن چهل سالگی از مدینه به قم مهاجرت کرد و تا پایان عمر در آنجا ساکن بود. مرقد ایشان در چهل اختران و خیابان آذر قم واقع شده است.
وی ادامه داد: بیش از 550 خادم بانو و آقا در این امامزاده به زائران خدمات ارائه می‎‌کنند.
captcha