تشریح فعالیت مؤسسه قرآنی بشارت تنکابن + فیلم
کد خبر: 3632502
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۲
سفیران نور/ 16

تشریح فعالیت مؤسسه قرآنی بشارت تنکابن + فیلم

گروه مؤسسات قرآنی مردم نهاد: تشریح فعالیت‌های قرآنی روح‌الله سامخانیان در شهر تنکابن و چگونگی روی آوردن وی به حیطه آموزش قرآن از جمله مواردی است که در مستند «سفیران نور» به آن‌ها پرداخته شده است.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) روح الله سامخانیان در سال 1344 در یک خانواده کشاورز و قرآنی در روستای نعمت آباد شهرستان تنکابن متولد شد که پس از گذراندن تحصیلات متوسطه در این شهر، همزمان با سپری کردن تحصیلات دانشگاهی، دوره تربیت معلم را در شهرستان بابل فراگرفته است.
سامخانیان فعالیت‌های قرآنی خود را با تلاوت اذانگاهی در مسجد محل آغاز کرده است و موفقیت‌های خود را مدیون زحمات بی‌دریغ پدر و مادرش می‌داند و کمک و همراهی همسرش را در شکل‌گیری برنامه‌های قرآنی مؤثر می‌داند. وی با توجه به اینکه از کودکی در یک منطقه مهاجرپذیر زندگی کرده است، در جهت کم کردن آسیب‌پذیری جامعه، برنامه‌های قرآنی را با هماهنگی‌های لازم در محله‌های این منطقه انجام داده است. همچنین در شب تولد امام رضا(ع) هسته اصلی تشکیل مجمع قرآنی بشارت را پایه‌ریزی کرده و سپس بر آن شدند هر ماه در یکی از مساجد شهر تنکابن، برنامه‌های قرآنی را اجرا کنند.
این فعال قرآنی از سال 1366 مسئولیت واحد قرآنی آموزش و پرورش شهرستان تنکابن را برعهده داشته و با کمک همکارانش در آموزش و پرورش، دوره‌های آموزش قرآن ضمن خدمت را با 1400 نفر در سازمان خود آغاز کرده است.
مدیر مؤسسه بشارت تنکابن، زندگی و کار مستقل خود را مدیون فعالیت‌های قرآنی و حل شدن مشکلات زندگیش را مدیون قرآن می‌داند. وی معتقد است ضمایری که در قرآن به کار می‌رود اشاره دور بودن آن دارد و ما با فعالیت‌های اندک قرآنی که انجام می‌دهیم، خود را به قرآن نزدیک می‌کنیم.
سامخانیان هدف اصلی مؤسسه را از برگزاری برنامه‌های قرآنی به صورت عمومی، آشنایی بیشتر کودکان و نوجوانان منطقه با فرهنگ قرآنی می‌داند و معتقد است هر چه بیشتر جامعه با فرهنگ قرآنی آشنا شود، کمتر تحت تاثیر جوامع بیگانه قرار خواهد گرفت. به همین دلیل برنامه‌های متنوع قرآنی مؤسسه بشارت تنکابن در مساجد که پایگاه‌های قرآنی هستند، برگزار می‌شود.
یادآور می‌شود، خبرگزاری ایکنا با توجه به مهم و اثرگذار بودن این مستند در نظر دارد طی چند خبر به بازنشر مستند سفیران نور که سال ۹۰ از گروه فرهنگ و معارف اسلامی شبکه یک سیما پخش می‌شد، بپردازد.

captcha