مساجد باید محل رجوع در بعد مادی و معنوی مردم باشد
کد خبر: 3632605
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۵
قالیباف:

مساجد باید محل رجوع در بعد مادی و معنوی مردم باشد

گروه جامعه: شهردار تهران در مراسم افتتاحیه مسجد هفتاد دو تن شهر تهران با اشاره به اهمیت مسجد در شکل دادن تفکرات جهادی عنوان کرد: مسجد باید محل رجوع مردم برای امور معنوی و مادی باشد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، محمد باقر قالیباف شهردار تهران در مراسم افتتاحیه مسجد هفتاد دو تن و مقبره شش شهید گمنام با اشاره به آغازین روزهای فعالیت‌های خود به عنوان شهردار تهران اظهار کرد: در آن زمان به محضر مقام معظم رهبری شرف یاب شده و با توجه به اینکه ما در ام القراء جهان اسلام زندگی می‌کنیم خدمت ایشان عرض کردم که اهداف فرهنگی و مذهبی مهمترین وجه ممیزه بلاد اسلامی و بلاد غیر اسلامی این است که ما در این شهرها به اهداف خود رسیده و ساکنان این شهر توفیق بندگی خدا را داشته باشند وگرنه هر زیر ساختی که ما بسازیم و به نتیجه‌ای غیر از بندگی خدا برسد کاری انجام نداده‌ایم.

قالیباف افزود: به حضرت آقا عرض کردم که مهم است جهت گیری مدیران چگونه باشد تا بتوانیم به اهداف خود در شهر تهران برسیم، چه کسی را معرفی می‌کنید که ما بتوانیم این اهداف را با این عزیز در میان بگذاریم ایشان فرمودند خود شما که با این مسائل آشنا هستید چه فردی مد نظرتان هست. من پیشنهاد مرحوم آیت الله مهدوی کنی را مطرح کردم و گفتم در این شهر بزرگ ما ایشان هستند حضرت آقا تائید کرده و گفتند که درست گفتید.

شهردار تهران ادامه داد: تا زمان حیات آیت الله مهدوی کنی هیچ گامی بر نداشتیم مگر با مشورت ایشان این مهم است که ما برای جهت شناسی کارهای خود مبانی دین شناسی، فقه، روحانیون،اهل بیت(ع)، قرآن شناسی را مد نظر قرار دهیم.

شهردار تهران بیان کرد: خدا را شاکرم برنامه‌های که در سال 84 ریختیم مبتنی بر توسعه مساجد و محور قرار دادن آنها در حوزه سخت افزاری و نرم افزاری بود. ما مناطقی را داشتیم که در آنها جمعیتی بالغ بر یک میلیون نفر حضور داشتند و تنها 40 مسجد پذیرای آنها بود از این بابت ابراز تاسف می‌کردیم.

وی با بیان اینکه اگر مردم پا پیش بگذارند شهرداری تسهیلات مناسبی را برای آنها فراهم می‌کند عنوان کرد: این مسجد و مساجد دیگر مساجدی بودند که با حضور مردم و به میدان آمدن آنها ساخته شد و در این راستا شهرداری تسهیلات فراهم کرده و از آنها حمایت کرد.

قالیباف افزود: این مهم است که همه حرکت‌های ما در شهرداری با تفکر مسجدی نزدیک باشد چرا که این تفکر بر قرآن و عترت بنیان گذاشته شده است. اگر می‌گویم کار جهادی است یعنی کارمان را به گونه‌ای انجام دهیم که تنها تفکر مسجدی، اهل بیتی و قرآنی از آن بیرون آید.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: درخواست ما از علمای بزرگوار این است که کاری کنیم تا مسجد محل رجوع مردم در بعد مادی و معنوی باشد مسجد حتما باید به اقتصاد، سیاست، فرهنگ و تربیت بپردازد. ما توفیق پیدا کردیم مسجدی بسازیم که همه این کارکردها را دارد.

وی یادآور شد: امروز چون جمهوری اسلامی در قدرت است مهمترین شمشیر ما در دعوت به اسلام و پیشرفت این است کاری کنیم کارآمدی دین را به اثبات برسانیم این کار و تولید چنین نسلی در فضای مسجد آغاز می‌شود.

به گزارش ایکنا مسجد هفتاد دو تن در چهار طبقه شامل طبقه زیر زمین و دو طبقه همکف و اول با مساحتی بالغ بر 1200 متر مربع عصر امروز با حضور محمد باقر قالیباف شهردار تهران و جمعی از علمای این شهر در میدان آزادی تهران افتتاح شد.

این مسجد در راستای سیاست‌های فرهنگی و مذهبی شهرداری تهران مبنی بر اختصاص 72 قطعه زمین به نیت 72 شهید کربلا احداث شد همچنین در کنار این مسجد یادمان سه شهید گمنام دوران دفاع مقدس برپا شده است.

در حاشیه مراسم امروز کمپین مسجد نیز آغاز شد.

captcha