بومی‌سازی عوامل بیولوژیکی کنه شکارگر به مرحله تولید و فروش رسید
کد خبر: 3632614
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۰

بومی‌سازی عوامل بیولوژیکی کنه شکارگر به مرحله تولید و فروش رسید

گروه اقتصادی: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد با اشاره به اینکه عوامل بیولوژیکی کنه شکارگر برای نخستین بار در کشور توسط دانشگاه آزاد یزد بومی‌سازی شد، از رسیدن این بومی‌سازی به مرحله تولید و فروش خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآنی(ایکنا) از یزد،  معصومه طباطبایی، رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد ظهر امروز در دیدار اعضای تیم رباتیک دانشگاه آزاد یزد با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با اشاره به اینکه این تیم موفق به کسب رتبه نخست جهان در رشته ربات امدادگر واقعی را به خود اختصاص دهد، اظهار کرد: این که تیمی از دانشگاه آزاد اسلامی در جهان رتبه‌ای را کسب می‌کند هم برای ایران، هم برای اسلام و هم برای استان یزد از ارزش بسیار بالایی برخوردار است.
وی به پیام تبریک آیت الله ناصری یزدی به این تیم اشاره کرد و گفت: این که نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد چنین پیامی را برای اعضای این تیم صادر می‌کنند نشان دهنده ارزش و اهمیتی است که به توانمندی‌های جوانان ملت ایران داده می‌شود.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد تصریح کرد: تیم رباتیک یزد چند سالی است که در دانشگاه آزاد یزد فعالیت می‌کرده و مقام‌های مختلفی را در زمینه‌های مختلف و رتبه‌های گوناگون کسب کرده است.
طباطبایی بیان کرد: با این وجود کسب رتبه نخست جهان در رشته امدادگر واقعی برای نخستین بار بود که توسط این تیم به دست می‌آید و با توجه به نوع و رشته خاصی که مطرح است، اهمیت بسیار والایی دارد.
وی بهترین سرمایه دانشگاه آزاد را سرمایه نیروی انسانی دانست و گفت: در صورتی که به این سرمایه به درستی مورد توجه قرار گیرد، می‌توانیم آینده‌ای پیشرفته برای کشورمان رقم بزنیم.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد با تاکید بر اینکه دانشگاه آزاد یزد برای نخستین بار اقدام به بومی‌سازی عوامل بیولوژیکی و کنه شکارگر در کشور کرده، افزود: با بومی‌سازی این نوع کنه شکارگر، به جای استفاده از سموم، می‌توان این عوامل بیولوژیکی را مورد استفاده قرار داد و عوارض سموم را حذف کرد.
طباطبایی از رسیدن این صنعت بومی به مرحله تولید و فروش خبر داد و عنوان کرد: در حال حاضر تولید و فروش این نوع عوامل بیولوژیکی در مقادیر بسیار کم انجام می‌شود که امیدواریم بتوانیم در آینده‌ای نزدیک انبوه‌سازی آن را داشته باشیم.
وی بر ضرورت ورود تیم رباتیک دانشگاه به صنعت تاکید کرد و گفت: در این زمینه باید به گونه‌ای عمل کنیم که نه تنها در مسابقات رباتیک رتبه کسب می‌کنیم بلکه ربات‌هایی برای پیشرفت صنایع ایجاد کنیم.
captcha