همایش ائمه جمعه وجماعت در کامیاران برگزار می‌شود
کد خبر: 3632633
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۲

همایش ائمه جمعه وجماعت در کامیاران برگزار می‌شود

گروه فرهنگی: همایش ائمه جمعه وجماعت و جشنواره برترین‌های مساجد شهرستان کامیاران به مناسبت روز جهانی مساجد فردا، 30 مردادماه در کامیاران برگزار می‌شود .

زبیر حسین پناهی، رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان کامیاران در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، با اشاره به اینکه همایش ائمه جمعه وجماعت و جشنواره برترین‌های مساجد شهرستان کامیاران به مناسبت روز جهانی مساجد فردا، 30 مردادماه در کامیاران برگزار می‌شود، اظهار کرد:  این جشنواره ٣٠ مردادماه سالجاری و به منظور تجلیل از برترین‌های  دست اندرکار  مساجد شامل امام جماعت، خادم مسجد، مسئول کانون فرهنگی، هیئت امنا و بسیج در مسجد محمد رسول الله(ص) کامیاران برگزار می‌شود.

وی افزود: با توجه به نقش مساجد در ایجاد اتحاد بین امت اسلامی و با توجه به اینکه آن ها، قلب تپنده حیات جامعه اسلامی و منشا حرکت اجتماعی در جامعه هستند، این جشنواره برگزار می‌شود.

رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی بیان کرد: مساجد تنها مکانی برای اقامه نماز نیستند، بلکه مرکزی برای جمیع امور مذهبی و اجتماعی هستند و همه عبادات از این مکان مقدس جوشش می‌یابند.

وی هماهنگی و هم‌افزایی مساجد در راستای نقش آفرینی و گسترش و ترویج نقش آن‌ ها، شناخت و معرفی کارکرد و جایگاه وحدت‌آفرین مساجد و نیز افزایش هم افزایی و هماهنگی میان دست اندرکاران آن‌ها را از جمله ا هداف برگزاری این جشنواره نام برد.

حسین‌پناهی یادآور شد: این جشنواره با همکاری سپاه پاسداران، سازمان بسیج مساجد و اماکن متبرکه سپاه بیت المقدس، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، مرکز بزرگ اسلامی ،  شهرداری و سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان کامیاران برگزار می‌شود.

captcha