برپایی نمایشگاه هفته دولت در بجنورد/ برکات سفر پروفسور سمیعی برای خراسان شمالی
کد خبر: 3632635
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۲

برپایی نمایشگاه هفته دولت در بجنورد/ برکات سفر پروفسور سمیعی برای خراسان شمالی

گروه اجتماعی: استاندار خراسان شمالی در تازه ترین نشست شورای برنامه ریزی و توسعه با اشاره به برپایی نمایشگاه دستاودرهای دولت، مهم ترین رویدادهای شهریور ماه استان را یادآور شد و ازجمله، سفر پروفسور سمیعی برترین جراح مغز جهان را مایه برخورداری هم استانی ها از مزایای آن دانست.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌شمالیبه نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، محمدرضا صالحی گفت: سفر پروفسور سمیعی به خراسان شمالی که یازدهم شهریورماه آتی انجام خواهد شد، متعاقب سفر اسفندماه تیم اقتصادی به آلمان روی می دهد و امیدوار هستیم با تدبیر مناسب متولیان و افزودن هر چه بیشتر بر غنای برنامه ها و مراسم، برای مردم استان برکات فراوان معنوی و مادی به دنبال داشته باشد.
وی هم چنین برگزاری همایش ملی انگور در اوایل ماه آتی را در بجنورد مورد اشاره قرار داد و همکاری برای برگزاری مطلوب آن را گوشزد کرد.
مقام عالی دولت تدبیر و امید در خراسان شمالی در ادامه سخنان خود، از برپایی نمایشگاه دستاوردهای 4 ساله دولت در استان خبر داد و گفت: این نمایشگاه به مناسبت گرامیداشت هفته دولت در بوستان گردشگری بش قارداش بجنورد دایر می شود و محلی برای پیوند بیشتر مردم و مسئولان، برگزاری ملاقات های مردمی و ارائه عملکرد دستگاه ها خواهد بود.
این گزارش حاکیست، در این نشست پس از طرح چند پیشنهاد دستگاه های اجرایی و مصوبات کارگروه های تخصصی استان و تبادل نظر اعضا، شماری از این طرح ها در اولویت تأمین اعتبار قرار گرفت. اختصاص 3.6 میلیارد تومان برای جابه جایی تأسیسات شبکه و تیرهای برق مزاحم در معابر روستایی، تصویب 18.5 میلیارد تومان اعتبار برای تقویت منابع صندوق حمایت بخش کشاورزی و زیرمجموعه های آن، اختصاص 500 میلیون تومان برای حمایت از توسعه تجارت خارجی و تصویب 200 میلیون تومان برای تدوین سند آمایش علم و فناوری استان در این نشست با رأی اعضای شورا مصوب شد.
بحث و بررسی درباره اعتبار لازم برای به روزرسانی فرصت های سرمایه گذاری استان، طرح جامع گردشگری اجتماع محور روستایی و بودجه موردنیاز برای اکتشاف و تأمین زیرساخت های معادن استان هم از طرح هایی بود که برای بررسی بیشتر به کارگروه های مربوط بازگشت داده شد.
captcha