اجرای مشترک آزمون سراسری حفظ قرآن منوط به تسریع در اجرای تفاهمات
کد خبر: 3632895
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۷

اجرای مشترک آزمون سراسری حفظ قرآن منوط به تسریع در اجرای تفاهمات

مدیر آموزش معاونت قرآن و عترت ارشاد ضمن اعلام آمادگی برای اجرای مشترک آزمون طرح حفظ قرآن گفت: طی جلسات سه جانبه با اوقاف و آموزش و پرورش تفاهماتی صورت گرفت که اجرای آزمون مشترک منوط به اجرایی شدن آنهاست.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) تسنیم نوشت: موضوع حفظ قرآن کریم چند سالی است که در دستور کار نهادهای قرآنی کشور قرار گرفته است و با تاکید رهبر انقلاب در سال 90 مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن این موضوع جدی‌تر شد و  هر یک از دستگاه‌ها و نهادهای حوزه قرآن به صورت جداگانه به این موضوع پرداختند.
لحظاتی پیش خبری مبنی تجمیع طرح حفظ قرآن سازمان اوقاف، وزارت ارشاد و وزارت آموزش و پرورش در خروجی خبرگزاری تسنیم قرار گرفت که این اقدام، گامی مثبت در انسجام هرچه بیشتر طرح‌های تربیت حافظ قرآن به شمار می‌آید.
در این زمینه «مرتضی خدمتکار» مدیر آموزش معاونت قرآن و عترت ارشاد طی گفت‌وگویی با اعلام آمادگی برای اجرای این تصمیم گفت: تجمیع آزمون طرح حفظ قرآن کریم گام مثبتی در تحقق مطالبات رهبر انقلاب و ایجاد هم‌افزایی و انسجام در برنامه‌های قرآنی است و معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد نیز پیشتر آمادگی خود را برای اجرای آن اعلام کرده است.
وی از برگزاری چندین جلسه مشترک درباره این موضوع خبر داد و افزود: تاکنون بیش از پنج جلسه مشترک درباره این موضوع برگزار و تصمیماتی نیز در این خصوص اتخاذ شد اما  این تصمیمات مشروط بر آن است که ساز و کارهای اجرایی آن تعیین و بستر اجرای آن در استان‌ها عملیاتی شود. اینکه آزمون فقط در یک زمان مشخص و بدون توجه به سرفصل‌های آموزشی، سامانه ثبت‌ نام، محل اخذ آزمون و ستاد اجرایی مشترک برگزار شود، این هدف محقق نخواهد شد.
وی در این باره افزود: در جلساتی که با مدیران اوقاف و آموزش و پرورش و ارشاد تشکیل شده است؛ مقرر شد تا تمام اقدامات این طرح اعم از صدور کارت و گواهینامه، محل آزمون و حوزه انتخابی و غیره به صورت مشترک باشد.
خدمتکار با اشاره به اینکه هنوز از سوی اوقاف پاسخی برای عملیاتی شدن طرح دریافت نکرده‌ایم، اظهار کرد: معاونت قرآن و عترت ارشاد به جهت نشان دادن حسن نیت و پایبندی به تصمیات صورت گرفته، شانزدهمین آزمون سراسری حفظ که هر ساله از نخستین روز شهریورماه آغاز می‌شود را متوقف کرده است و چنانچه تا 10 روز آینده پاسخی از سوی اوقاف دریافت نشود، آزمون امسال به روال هرساله برگزار می‌شود و این طرح مشارکتی در سال آینده اجرایی خواهد شد.
مدیر آموزش معاونت قرآن و عترت ارشاد توجه به مطالبات رهبر انقلاب در حوزه قرآن را ضروری برشمرد و گفت: در جلسه‌ای که اخیراً در سازمان اوقاف با موضوع طرح ملی حفظ برگزار شد، تاکید شد تا نگاه جامعی به مطالبات رهبر انقلاب به حوزه قرآن صورت گیرد و ارشاد نیز اعلام آمادگی کرد برای اجرایی شدن این طرح تمام همت خود را به کار گیرد و توقف شانزدهمین آزمون سراسری نیز دلیلی بر این ادعاست.
captcha