راه‌اندازی دفاتر راهنمای گردشگران خارجی در تمام بقاع متبركه فارس
کد خبر: 3632995
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۹
موسوی خبر داد:

راه‌اندازی دفاتر راهنمای گردشگران خارجی در تمام بقاع متبركه فارس

گروه اجتماعی: مدیركل اوقاف و امور خیریه فارس با یادآوری اینكه اولین و دومین دفتر راهنمای گردشگران خارجی در حرم علی‌بن حمزه(ع) و مسجد نصیرالملك شیراز راه‌اندازی شده است، گفت: بنا داریم تا این دفاتر را در تمام بقاع متبركه و اماكن مذهبی فارس راه‌اندازی كنیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، حجت‌الاسلام سیدعباس موسوی، مدیركل اوقاف و امور خیریه فارس امروز، 30 مردادماه در همایش «نقش مسجد در رونق گردشگری مذهبی سومین حرم اهل بیت(ع)» كه به‌مناسبت فر ا رسیدن روز جهانی مساجد، در مسجد نصیرالملك شیراز برگزار شد، با بیان اینكه در این استان بیش از 1400 بقعه متبركه و اماكن زیارتی است، گفت: متأسفانه طی سال‌های متوالی بخش گردشگری مذهبی در فارس مغفول واقع شده بود اما بحمد الهی یكی دو سالی است كه با راه‌اندازی معاونت گردشگری و امور زائران استانداری، سر و سامانی در این بخش گردشگری مشاهده شده است.

وی افزود: همیشه بحث ما این بوده است كه گردشگران زیادی وارد شهرهای تاریخی می‌شوند و استان فارس و شهر مقدس شیراز كه دارای موهبت‌ها و اماكن و ذخایر زیادی در بعد گردشگری مذهبی است، در جذب گردشگران این بخش خیلی سهیم و موفق نبوده است.

موسوی با یادآوری هر كدام از بقاع متبركه فارس خود دارای جنبه‌های تاریخی، زیارتی و مذهبی فراوانی است كه این جنبه‌ها كمتر مورد استفاده قرار گرفته است، گفت: بحمد الهی با تلاشی كه صورت گرفته است نخستین دفتر گردشگری و راهنمای توریست در اماكن مذهبی استان فارس در حرم مطهر حضرت علی‌بن حمزه(ع) شیراز راه‌اندازی شد كه امروز دومین دفتر گردشگری مذهبی را مسجد نصیرالملك راه‌اندازی می‌كنیم.

مدیركل اوقاف فارس با بیان اینكه دفاتر راهنمای گردشگران در تمام اماكن مذهبی و بقاع متبركه این استان راه‌اندازی خواهد شد، گفت: هدف ما از راه‌اندازی این دفاتر در اماكن مذهبی برای این است كه نقش اماكن مذهبی را در فرهنگ و مذهب شیعی برای گردشگران داخلی و خارجی یادآور شویم.

وی با اشاره به زیبایی‌های مسجد نصیرالملك گفت: تمام زیبایی‌های این مسجد تنها به كاشی‌كاری‌ها، شیشه‌ها، معماری و رنگ و لعاب آن نیست، بلكه بحث ما مسائل فرهنگی، مذهبی و دینی است كه اصلاً جایگاه مسجد به عنوان یك پایگاه اجتماعی، فرهنگی و غیره در فرهنگ ایرانی ـ اسلامی چیست.

موسوی با بیان اینكه راهنمایان گردشگری مسلط به زبان‌های مختلف در این دفاتر مشغول به كار می‌شوند، ابراز امیدواری كرد كه در آینده نزدیك شاهد فعالیت و جذب گسترده گردشگران خارجی به اماكن مذهبی و زیارتی فارس باشیم.

captcha