تشریح برنامه‌های هفته گرامیداشت مساجد در فارس/ تعداد مساجد نسبت به رشد جمعیت پایین است
کد خبر: 3633023
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰

تشریح برنامه‌های هفته گرامیداشت مساجد در فارس/ تعداد مساجد نسبت به رشد جمعیت پایین است

گروه اجتماعی: رئیس مركز رسیدگی به امور مساجد فارس با تشریح برنامه‌های هفته گرامی‌داشت مساجد در این استان، گردهمایی روحانیان و ائمه جماعات و تجلیل از خادمان مساجد فعال را از مهم‌ترین برنامه‌های این هفته ذكر كرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، حجت‌الاسلام محمد رضایی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس امروز، 30 مردادماه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز به تشریح برنامه‌های هفته گرامیداشت‌ مساجد در این استان پرداخت و گفت: در این هفته گردهمایی اعضای كانون‌های فرهنگی مساجد و پایگاه‌های مقاومت را نیز برگزار خواهیم كرد.

وی با اشاره به علت نامگذاری روز و هفته مساجد گفت: با توجه به ستیز همیشگی صهیونیست با اسلام و مسجد، در سال 1969، رژیم صهیونیستی اسرائیل بخشی از مسجد الاقصی را به آتش كشید.

وی با یادآوری اهمیت مسجدالاقصی به‌عنوان اولین قبله مسلمانان، گفت: در آتش‌سوزی مسجدالاقصی، منبر تاریخی موجود در این مسجد نیز سوخت و ننگی ابدی برای صهیونیست‌ها برجای ماند.

رضایی همچنین گفت: جمهوری اسلامی در اجلاس وزرای خارجه كشورهای اسلامی پیشنهاد داد كه روز به آتش‌كشیده شدن مسجدالاقصی به‌دست صهیونیست‌ها به‌عنوان روز جهانی مسجد نامگذاری شود كه با موافقت شركت كنندگان در آن جلسه، تصویب شد.

رئیس مركز رسیدگی به امور مساجد فارس همچنین گفت: در ایران و هنگام پیروزی انقلاب اسلامی، 30 هزار باب مسجد وجود داشت كه امروز به 72 هزار باب رسیده كه با توجه به افزایش جمعیت بسیار كم است.

رضایی ادامه داد: امروز در كشور به ازای هر یك هزار و 41 نفر یك مسجد وجود دارد كه این تعداد در مقایسه با سایر كشورهای اسلامی رقم پائینی است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس با اشاره به اینكه در كشور به ازای هر 4 نفر یك متر مربع فضای مسجد داریم، گفت: سرانه فضای مساجد در فارس نیز معادل میانگین كشوری است.

رضایی گفت: در استان فارس 7 هزار و 128 مكان مذهبی وجود دارد؛ از كل اماكن مذهبی موجود در فارس، 5 هزار باب مسجد، هزار و 178 امامزاده و یك‌هزار و 50 حسینیه، تكیه، مهدیه و فاطمیه و ... است.

captcha