مسابقات قرآن شکوفه‌های اوقاف بازگردانده شود
کد خبر: 3633147
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۷
معتز آقایی:

مسابقات قرآن شکوفه‌های اوقاف بازگردانده شود

گروه فعالیت‌های قرآنی: داور بین‌المللی مسابقات قرآن خواستار بازگرداندن مسابقات شكوفه‌های اوقاف شد و گفت: زمانی اوقاف مسابقات شكوفه‌ها را برگزار می‌كرد اما اكنون منتقل شده است به مسابقات دانش‌آموزی؛ در حالی كه رقابت‌های اوقاف بالاخره نامش دهان پركن است و نوجوانان زیادی در این مسابقات شركت می‌كردند.

معتز آقایی، داور بین‌المللی مسابقات قرآن كریم كشورمان در حاشیه سفر به شیراز در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس،‌ با اشاره به حضور گسترده جوانان و نوجوانان در مسابقات قرآن طی سال‌های اخیر علی‌رغم هجمه‌های شدید دشمنان علیه دین، خواستار بازگرداندن مسابقات شكوفه‌های اوقاف شد.

وی افزود: زمانی اوقاف مسابقات شكوفه‌ها را برگزار می‌كرد اما اكنون منتقل شده است به مسابقات دانش‌آموزی؛ در حالی كه رقابت‌های اوقاف بالاخره نامش دهان پركن است و نوجوانان زیادی در این مسابقات شركت می‌كردند و رقابت‌ها خیلی خوب و نزدیك به هم بود؛ لذا اگر بتوانیم شركت نوجوانان را دوباره به این مسابقات برگردانیم شاید بتوانیم گام‌های وسیع‌تری در این زمینه برداریم.

هم مسابقات شكوفه‌ها و هم مسابقات دانش‌آموزی برگزار شود

آقایی همچنین این نكته را یادآور شد كه مسابقات دانش‌آموزی هم خوب است كه برگزار شود اما نه اینكه مسابقات شكوفه‌ها را قطع كنیم و مسابقه دانش‌آموزی برگزار كنیم لذا پیشنهاد می‌شود كه در هر دو قسمت مسابقات قرآن را برگزار كنیم.

داور بین‌المللی مسابقات قرآن كریم در ادامه همچنین به فرصت‌هایی كه مسابقات در اختیار نسل جوان قرار می‌دهد، اشاره كرد و گفت: می‌توانیم كارگاه‌های آموزشی را جنب مسابقات برگزار كنیم كما اینكه این كار برای مسابقات بین‌المللی در كشورهای مختلف انجام می‌شود و استاد راهنما حضور یافته و ارشاد می‌كند و همچنین نمایشگاه قرآنی برگزار می‌شود.

برگزاری مسابقات منحصر به انجام رقابت‌ها نباشد

وی اظهار کرد: در آنجا تنها صرفاً برگزاری خود مسابقه نیست و خیلی از كارهای جانبی دیگری انجام می‌شود كه جنبه‌های تبلیغی و آموزشی دارد؛ لذا اگر در مسابقات این كارها را انجام دهیم و از خود جوانان و نوجوانان برای اداره این قسمت‌ها استفاده كنیم به نظرم می‌توانیم به اهداف مدنظر خودمان در اجرای فعالیت‌های قرآنی برای جوانان و نوجوانان برسیم.

captcha