تقلید از صوت قاریان مصری نه فرهنگ حاکم بر جلسات مصر!
کد خبر: 3633156
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۹
حمید شیخ‌زاده هشدار داد:

تقلید از صوت قاریان مصری نه فرهنگ حاکم بر جلسات مصر!

کانون خبرنگاران نبأ: مدرس و قاری ممتاز کشورمان گفت: معضلی که امروزه با آن روبرو هستیم ورود فرهنگ غلط تلاوت و جلسات مصر به جلسات قرآن کشور است. قاریان ما باید تلاوت‌ها، نحوه تلاوت‌ها، موسیقی‌ها و نغمات تلاوت‌ها را از مصر بگیرند و به اصطلاح مقلد قاریان مصر باشند نه فرهنگ جلسات قرآن مصر را جایگزین کنند

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، جلسه قرآن حمید شیخ‌زاده، مدرس و قاری ممتاز کشورمان، با حضور قرآن‌آموزان در سنین مختلف و قاریان ممتاز جواد ملازاده، طه کبیری و داود جعفری، 29 مردادماه پس از نماز مغرب و عشا در مسجد جامع امام صادق(ع) شهریار برگزار شد.
در این جلسه اعضا، به تلاوت آیات کلام‌الله مجید پرداختند و حمید شیخ‌زاده نکات صوتی، لحنی و تجویدی آنها را متذکر ‌شد. در پایان این جلسه در گفت‌وگو با وی به مسائل و معضلاتی که امروزه در جامعه قرآنی کشور و خصوصا جلسات قرآن وجود دارد، پرداختیم که متن آن را در ذیل می‌خوانید:
این قاری و مدرس قرآن کریم بیان کرد: معضلی که امروزه با آن روبرو هستیم ورود فرهنگ غلط تلاوت و جلسات مصر به جلسات قرآن کشور است. قاریان ما باید تلاوت‌ها، نحوه تلاوت‌ها، موسیقی‌ها و نغمات تلاوت‌ها را از مصر بگیرند و به اصطلاح مقلد قاریان مصر باشند نه فرهنگ جلسات قرآن مصر را جایگزین کنند چرا که ما خود دارای فرهنگ غنی ایرانی، اسلامی هستیم و می‌توانیم از این فرهنگ غنی در امر تلاوت و فرهنگ تلاوت قرآن در جلسات بهره کافی ببریم.
وی افزود: معضل دیگری که بعضا در جلسات قرآن امروز مشاهده می‌شود این است که، نکات اخلاقی و معرفتی کمتر در جلسات بیان می‌شود و اکثر جلسات قرآن صرفا به صوت و لحن، نغمات و موسیقی قرآن پرداخته می‌شود و به مفاهیم قرآن کمتر توجه می‌شود در حالی که امروزه فردی که به جلسه قرآن می‌آید باید بتواند تا یک هفته بعد کنترل نفس داشته باشد و انس و ارتباط بیشتری با خدا و قرآن برقرار کند.
شیخ‌زاده ادامه داد: برای ارتباط و انس بیشتر مردم با قرآن باید بستر و امکانات آن در جامعه فراهم شود و یکی از مهم‌ترین این عوامل، ساده‌سازی قرآن برای عموم است؛ به‌طور مثال می‌توان جلساتی را صرفا به روخوانی و روان‌خوانی قرآن اختصاص داد تا مردم به راحتی بتوانند قرآن را یاد بگیرند و بخوانند و این خود مقدمه‌ای است برای شناخت مفاهیم قرآن و در نتیجه عمل به قرآن.
یادآور می‌شود، جلسه قرآن حمید شیخ‌زاده، مدرس و قاری ممتاز کشورمان، یکشنبه‌ها پس از نماز مغرب و عشا در شهرستان شهریار، فاز یک اندیشه، خیابان هشتم غربی، مسجد جامع امام صادق(ع) برگزار می‌شود.
محمدرضا روحی
captcha