ساماندهی کمیسیون فعالیت‌های تبلیغی ترویجی قرآن از نظر شکلی و محتوایی
کد خبر: 3633183
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۷

ساماندهی کمیسیون فعالیت‌های تبلیغی ترویجی قرآن از نظر شکلی و محتوایی

معاون هماهنگی و نظارت راهبردی دبیرخانه شورای توسعه فرهنگ قرآنی گفت: وزارت ارشاد مسئولیت ساماندهی کمیسیون فعالیت های تبلیغی ترویجی قرآن کریم را دارد که انتظار داریم به صورت جدی این مساله از نظر شکلی و محتوایی عملیاتی شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ابکنا) شبستان نوشت: محمد انجم‌شعاع، معاون هماهنگی و نظارت راهبردی دبیرخانه شورای توسعه فرهنگ قرآنی با اشاره به مطالبات جامعه قرآنی از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اولین انتظار ما رونق فعالیت های قرآنی در دوره جدید است با عنایت به اینکه متاسفانه در دولت یازدهم معاونت قرآن و عترت ارشاد در قیاس با ادوار گذشته هم از نظر کمی و هم کیفی کی واگرایی و کاهش فعالیت های قرآنی داشته است.
وی با بیان اینکه انتظار می رود وزارت ارشاد در دوره جدید بتواند گذشته قبلی خود را که عقب ماندگی دارد جبران کند، خاطرنشان کرد: در این راستا واگذاری بخش هایی از کارهای وزارت ارشاد به مردم و کاهش تصدی گری دولتی و پرهیز از آن در مجموعه فعالیت های قرآنی ضروری به نظر می رسد.
انجم شعاع ادامه داد: موسسات قرآنی مردمی از توانمندی ها و ظرفیت های خوبی برخوردارند، همچنین بخش های هنری مانند هنرهای تجسمی و مکتوب می توانند به ارتقای سطح فعالیت های مردمی قرآنی کمک کند.  
معاون هماهنگی و نظارت راهبردی دبیرخانه شورای توسعه فرهنگ قرآنی با اشاره به مطلوب نبودن نوع برگزاری نمایشگاه قرآن اظهار کرد: انتظار ما این است که مجموعه ارشاد در حوزه سیاستگذاری نقش فعال ایفا کند و توجه به ظرفیت های مردمی در این خصوص داشته باشد.
وی با اشاره به توجه به فعالان و مروجین و مبلغین قرآن که در دولت گذشته شاهد کاهش توجه به صورت محسوس به این عزیزان بودیم، تصریح کرد: گرچه بیمه فعالان قرآنی در دولت یازدهم متوقف شد ولی حمایت هایی که در این اواخر از این مساله شد باز هم قابل قبول نیست.
انجم شعاع با بیان اینکه بیمه یکی از مصادیق اعطای حقوق اولیه فعالان قرآنی است که باید احیا شود، ادامه داد: وزارت ارشاد طبق مصوبات شورای توسعه فرهنگ عمومی و منشور توسعه مسئولیت ساماندهی کمیسیون فعالیت های تبلیغی ترویجی قرآن کریم را دارد که انتظار داریم به صورت جدی این مساله از نظر شکلی و محتوایی عملیاتی شود.
معاون هماهنگی و نظارت راهبردی دبیرخانه شورای توسعه فرهنگ قرآنی افزود: یکی از مطالبات جدی در شورای توسعه فرهنگ قرآنی پاسخ گویی وزارت ارشاد به دستگاه های ذیربط و جامعه قرآنی می باشد.
وی با بیان اینکه در چهار سال گذشته تنها دستگاهی که حاضر نشد در شورای توسعه فرهنگ قرآنی پاسخگو باشد وزارت ارشاد بود، خاطرنشان کرد: ما امیدواریم این نقیصه با حضور وزیر جدید جبران شود.
انجم شعاع اظهار کرد: گرچه اتفاقات خوبی در مورد اعتبارات سال 96 افتاد ولی امیدواریم در بخش اعتبارات که اصلی ترین دغدغه جامعه قرآنی است تغییرات اساسی صورت گیرد.
معاون هماهنگی و نظارت راهبردی دبیرخانه شورای توسعه فرهنگ قرآنی با اشاره به توجه به مناطق محروم قرآنی تصریح کرد: با توجه به مشاهدات مناطق محروم و مرزی و کمتر توسعه یافته قرآنی لازم است ارتقای بودجه و افزایش حمایت های وزارت ارشاد از طریق کمک به زیرساخت ها و سرمایه های انسانی صورت گیرد.
captcha