چاپ اولین قرآن با فونت «واضح» در ۱۰ هزار نسخ
کد خبر: 3633211
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۷

چاپ اولین قرآن با فونت «واضح» در ۱۰ هزار نسخ

یکی از اعضای گروه افق رویداد با بیان اینکه فونت قرآنی "واضح" متناسب با تاریخ فرهنگ ایرانی طراحی شده است، گفت: چاپ اول قرآن کریم با فونت قرآنی "واضح" در ۱۰ هزار نسخه از سوی انتشارات دارالقرآن منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) شبستان نوشت: امین طلایی زاده، دانشجوی دکتری دانشگاه شریف با اشاره به طراحی فونت قرآن کریم با ویژگی های فرهنگ ایرانی گفت: این فونت با عنوان واضح از سوی تیمی از دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف و دانشجویان دانشگاه هنر با عنوان "افق رویداد" طراحی شده است.

وی با بیان اینکه طراحی این فونت در واقع پاسخ به یکی از نیازهای جامعه اسلامی است، خاطرنشان کرد: با توجه به رواج قرآن های با رسم الخط عثمان طاها و برخی ایرادات مراجع عظام نسبت به این خط تصمیم گرفتیم فونتی طراحی کنیم که مورد تاکید مراجع باشد.

طلایی زاده با بیان اینکه از زمانی که قرآن نازل شده هر اندازه خط پیشرفت کرده به همان اندازه قرآن کتابت شده است، اظهار کرد: این در حالی است که در ایران از 200 سال پیش کتابت علمی قرآن کریم متوقف شده است.

یکی از اعضای گروه افق رویداد با بیان اینکه فونت قرآنی متناسب با تاریخ فرهنگ ایرانی طراحی شده است، تصریح کرد: این فونت بعد از مشورت با مراجع تقلید و اساتید هنر طراحی و توسط سازمان دارالقرآن کریم خریداری شد.

وی ادامه داد: در این راستا چاپ اول قرآن کریم با فونت قرآنی "واضح" در 10 هزار نسخه از سوی انتشارات برهان نور و تایید دارالقرآن منتشر شد و امیدواریم مورد استفاده مردم قرار بگیرد.

طلایی زاده با اشاره به ویژگی های این فونت قرآنی تاکید کرد: با توجه به طراحی این فونت متناسب با فرهنگ ایرانی، افراد با سنین مختلف قادر خواهند بود به سادگی و آسانی قرآن را تلاوت کنند.  

این دانشجوی مقطع دکترا با بیان اینکه این فونت متناسب با خطوط خطاطی های قدیمی ایرانی و قرآنی طراحی شده است، خاطرنشان کرد: یکی از ویژگی های این فونت کارکرد آموزشی بودن آن است به این صورت که با استفاده از استانداردهای موجود می تواند مورد آموزش تمامی سنین قرار گیرد.

وی در پایان تاکید کرد: علاقه مندان برای اطلاعات بیشتر و تهیه این قرآن می توانند به سایت  vazeh.info و کانال تلگرامی  @quranvazeh مرکز رشد فناوری های قرآنی مراجعه کنند.
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مصطفی فرخی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۷/۰۳/۰۸ - ۱۱:۵۸
0
0
با عرض سلام و تبریک
لطفا یک شماره کارت به کارت ارسال بفرمایید
captcha