انس با قرآن پیشرفت در درس‌هایم را رقم زد
کد خبر: 3633215
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۵
علی امینی:

انس با قرآن پیشرفت در درس‌هایم را رقم زد

کانون خبرنگاران نبأ: علی امینی، قاری قرآن کریم با بیان اینکه من واقعا تأثیر قرآن را در زندگیم حس می‌کنم، گفت: هر وقت از درس خواندن خسته می‌شدم یا قرآن گوش می‌دادم و یا به قرائت آن می‌پرداختم و این امر انرژی دوچندان برای مطالعه دروس به من می‌داد؛ انس با قرآن موجب پیشرفت در درس‌هایم می‌شد.

علی امینی، متولد 1377، زاده مشهد و دانش‌آموز مقطع پیش‌دانشگاهی از همان کودکی به قرآن علاقه‌مند شده و به تدریج با بهره‌مندی از کلاس‌های اساتید برجسته زادگاهش، فعالیت خود را در زمینه قرائت قرآن ادامه داد و به موفقیت‌های چشمگیری دست یافته است.

این قاری قرآن در گفت‌وگو با کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ گفت: حدودا از سن هشت سالگی به‌واسطه تشویق‌های پدر و مادرم وارد عرصه قرائت قرآن شدم؛ آن بزرگواران از همان دوره دوم ابتدایی بنده را در کلاس‌های روخوانی و روان‌خوانی دارالقرآن ثبت نام کردند و در آنجا روان‌خوانی قرآن را به‌صورت قابل قبول فرا گرفتم.

امینی در ادامه از کمک‌های بی‌وقفه پدر و مادرش چنین یاد کرد: به مقطع چهارم ابتدایی که رسیدم به خاطر شغل پدرم که پزشک عمومی هستند به استان گلستان نقل مکان کردیم و در شهر میرزا کوچک خان ساکن شدیم و در همان جا با پیگیری‌ها و دلسوزی‌های پدر و مادرم که به دنبال یک استاد خوب برای من بودند با آقای اسکندری آشنا شدم و مدتی با ایشان به تمرین قرائت پرداختم.

وی ضمن قدردانی از اساتید خود، گفت: این پروسه تمرین و قرائت در محضر اساتیدی چون آقایان اسکندری و محمد منصوری باعث شد که تقریبا به حد مطلوبی در قرائت قرآن پیشرفت کنم.

این قاری قرآن در توصیه به جوانان، اظهار کرد: به جوانان هم سن و سال خودم توصیه‌ام این است که در این برهه زمانی خطرناک و نزاع حق و باطل، در این تیرباران که از سوی بدخواهان اسلام به‌سوی نوجوانان و جوانان خوب این سرزمین سرازیر می‌شود برای ایستادگی در مقابل باطل و  این هجمه‌های گسترده غرب ابتدا از خدا یاری بطلبید و به او توکل کنید بعد از آن به انس با قرآن به‌خصوص تدبر و تفکر در کلام الهی بپردازید.

وی ادامه داد: این کتاب آسمانی بهترین راهنما در تمام زمینه‌ها است؛ دوای تمام امراض و آرامش‌دهنده به دل‌هاست. من خودم شخصا هر وقت از درس خواندن خسته می‌شدم یا قرآن گوش می‌دادم و یا آن را قرائت می‌کردم و این امر انرژی دوچندان برای مطالعه دروس به من می‌داد و به قلب من آرامش می‌داد. انس با قرآن موجب پیشرفت در درس‌هایم می‌شد و من واقعا تأثیر قرآن را در زندگیم حس می‌کنم.

امینی با اشاره به کسب مقام و امتیازات در این سال‌ها، بیان کرد: بحمدالله توانستم با شرکت در مسابقات امتیازات و مقام‌هایی را کسب کنم که از جمله آنها می‌توان به مقام اول رشته قرائت قرآن در شهرستان علی‌آباد در سال‌های87 و 88 در مقطع چهارم و پنجم ابتدایی، مقام اول مسابقات قرائت دانش‌آموزی شهرستان و استان در سال‌های 90، 91 و 92، کسب رتبه‌های 10 و 11 کشوری در مسابقات استان مرکزی و اصفهان در سال‌های 90 و 91 در رشته قرائت تحقیق، رتبه اول مسابقات بسیج استان گلستان در سال 90 در رشته قرائت تحقیق، رتبه اول مسابقات اوقاف شهرستان در رشته قرائت تحقیق در سال‌های 92 و 93، رتبه اول مسابقات دانش‌آموزی در رشته قرائت در سال96، رتبه پنجم مسابقات کشوری دانش‌آموزی مشهد مقدس در سال 96 و... اشاره کرد.

وی در پایان گفت: از پدر و مادرم، این دو فرشته زندگیم کمال تشکر و قدردانی را دارم؛ همچنین از همه کسانی که من را در این عرصه یاری کردند تشکر می‌کنم و از خداوند خواستارم که مرا بیشتر یاری کند تا بتوانم بیشتر در امر تدبر و تعمق در کلام وحی گام بردارم و مهم‌تر اینکه به آن عمل کنم تا شرمنده خدا و اهل بیت(ع) به‌ویژه امام زمان(عج) نباشم. آرزوی عاقبت به خیری برای تمام جوانان دارم.

موسی ابراهیمی
captcha