جشن فارغ‌التحصیلی 120 قرآن‌آموز در «حمص» سوریه
کد خبر: 3633316
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۰

جشن فارغ‌التحصیلی 120 قرآن‌آموز در «حمص» سوریه

گروه بین‌الملل: مراسم جشن فارغ‌التحصیلی 120 قرآن‌آموز دختر و پسر دوره‌های آموزش حفظ و تفسیر قرآن مراکز «الأسد» در استان «حمص» سوریه برگزار شد.

پایان دوره‌های حفظ و تفسیر قرآن کریم در حمص
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه(سانا)، مراسم جشن فارغ‌التحصیلی 120 قرآن‌آموز که موفق به گذراندن دوره‌های آموزش حفظ و تفسیر قرآن مراکز قرآنی «الأسد» در استان «حمص» سوریه شده بودند، برگزار شد.
در این مراسم که در سالن اجتماعات امام حسین(ع) واقع در روستای «دبین» استان حمص سوریه برگزار شد، «طلال البرازی»، استاندار حمص، «مصلح الصالح»، دبیر شاخه حزب عربی ـ سوسیالیستی بعث در استان حمص، مدیر اداره اوقاف این استان و شماری از علمای دینی و اعضای رهبری شاخه حزب بعث در استان حمص حضور داشتند.
«مصلح الصالح»، دبیر شاخه حزب بعث در استان حمص ضمن سخنانی در این مراسم، بر اهمیت برپایی دوره‌های آموزش حفظ و تفسیر قرآن کریم و آموزش ارزش‌ها و اصول اسلام حقیقی که دعوت‌کننده به برادری، تسامح و همکاری است، تأکید کرد.
وی افزود: مرحله‌ای که پیش‌رو داریم، نیازمند اتحاد برای ایستادگی در برابر تروریسم کینه‌توز تکفیری و مبارزه با تلاش‌های ناکام تروریست‌ها برای هتک ارزش‌ها، اخلاق و مبانی انسانی هستیم.
«شیخ محمد عبدالکریم»، از مسئولان مراکز آموزش حفظ و تفسیر قرآن «الأسد» در استان حمص سوریه نیز تأکید کرد: این مراکز برای تأکید بر این مطلب که اندیشه تاریک، عقب‌ماندگی و افراطی‌گری هیچ جایگاهی در سوریه ندارند، ایجاد شده‌اند و دوره‌های قرآنی مراکز «الأسد» با هدف تربیت انسان‌های اعتدال‌گرا و روشنفکر، اهل محبت، عمل خیر و دفاع از وطن برگزار می‌شود.
«شیخ زهیر التاسی»، نماینده اداره اوقاف استان حمص نیز، اندیشه روشن و اعتدال‌گرای قرآن‌آموزان و فارغ‌التحصیلان مراکز قرآنی «الأسد» را امید و تکیه‌گاهی برای آینده سوریه دانست و افزود: تدریس علوم قرآنی در این مراکز بر اساس تحلیل معانی و فهم قرآن و به کارگیری آن در امور زندگی و اشاعه محبت و تسامح صورت می‌گیرد.
captcha