استقبال پرشور مردم شیراز از خانواده شهید «محسن حججی»
کد خبر: 3633331
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۴

استقبال پرشور مردم شیراز از خانواده شهید «محسن حججی»

گروه اجتماعی: مراسم استقبال از خانواده شهید «محسن حججی» با حضور گسترده اقشار مختلف مردم خداجو و متدین شیراز در فرودگاه شهید آیت‌الله دستغیب برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، مراسم استقبال از خانواده شهید «محسن حججی» با حضور گسترده اقشار مختلف مردم خداجو و متدین شیراز از هر قشر و صنف و سنی امروز، 31 مردادماه در فرودگاه شهید آیت‌الله دستغیب برگزار شد.

در طول تاریخ اسلام، عاشورا همیشه خروش‌آفرین بوده است، چه از آن زمان كه حماسه‌ای عظیم به وسعت پهنای تاریخ بشری كه در سرزمین كربلا رخ داد و چه اكنون كه یك هزار و 400 سال از آن واقعه عظیم می‌گذرد.

استقبال پرشور و شعور از خانواده‌ شهدای مدافع حرم

آری! هر زمان كه حماسه‌های عاشورایی در طول تاریخ اسلام تكرار شده است، مسلمانان و متدینیان همواره در صف حمایت و تقویت از این حماسه‌ها ایستاده‌اند و چنان استقبال پرشور و شعوری می‌آفرینند كه چون برگ درخشانی تا ابد بر تارك تاریخ بشری می‌ماند.

امروز هم مردم شیراز در استقبال از خانواده شهید بی‌سر مدافع حرم، هم‌او كه مقتل و روضه عاشورا در قرن بیست و یكم دوباره در چشم تمام مردم دنیا به زیباترین شكل ممكن ترسیم كرد، به حق خروشیدند و حماسه‌ای جانانه و عظیم آفریدند.

فرزندان ایران راه شهید حججی را ادامه می‌دهند

تمام محوطه فرودگاه شیراز مملو از جمعیت استقبال‌كنندگانی بود كه همگی به شهدا و پاس حرمت و قدردانی از خون پرعزت آنان به میدان آمده‌ بودند تا به خانواده شهید حججی بگویند كه همه جوانان و نوجوانان این سرزمین فرزندان اویند و همواره راه فرزند دلیر و جوانمردشان را ادامه خواهند داد.

مروارید زارعی، بانوی سالخورده‌ای كه به همراه فرزندان خود در این مراسم شركت كرده بود،‌ در گفت‌وگو با خبرنگار ایكنا گفت: من برای این به استقبال از خانواده شهدا آمده‌ام تا قدردانی از جانفشانی‌ها و ایثارگری‌های آنانی داشته باشم كه برای دفاع از این كشور به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل شتافتند و در این راه شهید دادند.

تنها راه دستیابی به سعادت همان راهی است كه شهدا پیمودند

وی با تأكید بر اینكه ما همواره به خون شهدا و صبر و استقامت خانواده‌های آنان احترام می‌گذاریم، گفت: امروز فرزندان خود را برای این به این مراسم آورده‌ام تا با چشمان خود ببینند كه راه شهدا با حضور و استقبال گسترده ملت انقلابی و مسلمان ایران همواره ادامه دارد و بدانند تنها راه دستیابی با سعادت در دنیا و آخرت همان راهی است كه شهدا و خانواده‌هایشان طی كرده‌اند.

مرضیه نوروزی، بانوی حقوقدان شیرازی نیز به استقبال خانواده شهید محسن حججی آمده است،‌ به خبرنگار ایكنا گفت: شهید حججی مدافع حرمی بود كه جانش را برای تأمین امنیت مسلمانان و شیعیان از دست داد لذا تنها كاری كه من می‌توانستم انجام دهم در این برهه این بود كه به استقبال خانواده او بیایم.

حضور گسترده مردم از خانواده شهید حججی، پیام وحدت و یكپارچگی ملت ایران دارد

وی با اشاره به حضور گسترده مردم شیراز در استقبال از خانواده شهید حججی گفت: این حضور گسترده مردم از هر قشر و صنفی پیام وحدت و یكپارچگی ملت ایران در دفاع از آرمان‌های شهدا و انقلاب اسلامی و ایستادگی و مقاومت در مقابل دشمنان اسلام دارد و مردم با این حضور گسترده نشان دادند كه خانواده‌های شهدا هیچگاه تنها نیستند و راه شهدا همواره ادامه دارد.

جانفشانی مدافعان حرم به خاطر عشق است نه هیچ چیز دیگر

نوروزی در بخش پایانی سخنان خود به شبهاتی كه برخی درباره شهدای مدافع حرم ایجاد می‌كنند، نیز اشاره كرد و گفت: فداكاری و جانفشانی مدافعان حرم همگی به خاطر عشقی است كه به ائمه اطهار(ع) و حضرت زینب(س) دارند كه با هیچ چیز مادی و دنیوی قابل قیاس نیست.

جمیله آقایی، بانوی خانه‌دار شیراز نیز به خبرنگار ایكنا گفت: كوچكترین كاری كه می‌توانستیم انجام بدهیم، این بود كه امروز به استقبال خانواده شهید حججی بیاییم تا پدر و مادر شهید حججی بدانند كه محسن، تنها فرزند آنان نبوده است بلكه فرزند كل كشور ایران بوده است و ما هم هچون خانواده او داغدار هستیم و همان‌طور كه آنان به شهید حججی افتخار می‌كنند ما هم به او افتخار می‌كنیم چرا كه او جوان مسلمان پر از اقتدار و عزت بوده است.

ایرانیان همواره در صحنه و حماسه‌ای حضور دارند

وی با اشاره به پیام حضور گسترده مردم از اقشار مختلف را در استقبال از خانواده شهید حججی گفت: این حضور گسترده نشان می‌دهد كه ما همیشه در صحنه هستیم چه برای استقبال از خانواده شهدا، محرم، صفر، اربعین و هر صحنه و حماسه‌ای باشد ایرانیان همواره پشت هم هستند.

پاسخ به شبهاتی كه درباره مدافعان حرم القا می‌كنند

آقایی همچنین به شبهاتی كه درباره مدافعان حرم ایجاد كرده‌اند نیز اشاره كرد و گفت: هر خانواده‌ای از هر قشر ضعیفی هم كه باشد و حتی اگر فقیرترین فرد هم باشد حاضر نیست حتی یك انگشت بچه‌اش را به هر قیمتی از دست دهد و میلیون‌ها تومان را به هر قیمت كه شده جور می‌كند تا انگشت فرزندش باقی بماند؛ پس سئوال اینجاست كه چه كسی حاضرست فرزندش چون محسن حججی كه 25 ساله و دارای فرزند 2 ساله است، را جلوی داعش بفرستد تا خودش پولدار شود؟!

وی با بیان اینكه برخی نیز شبهاتی القا می‌كنند كه مدافعان حرم، در واقع مدافعان سوریه و حكومت آن‌ها هستند، گفت: صحنه‌های كربلا و عاشورا و مظلومیت حضرت زینب(س) دوباره تكرار شده است و همان‌طور كه اگر ما آن زمان بودیم هیچگاه حضرت زینب(س) را تنها نمی‌گذاشتیم امروز هم چنین است؛ اینجا بحث سوریه مطرح نیست، بحث مرز اسلام و اعتقادات شیعیان است.

امنیت امروز كشور ما به خاطر مدافعان حرمی چون محسن حججی است

آقایی با تأكید بر اینكه امنیت امروز كشور ما به خاطر مدافعان حرمی چون محسن حججی است، گفت: امام علی(ع) در نهج‌البلاغه فرمودند اگر جنگ به داخل كشور كشیده شود، شما ذلیل و خوار می‌شوید؛ پس مدافعان حرم در حقیقت افتخارآفرینان و امنیت‌بخش ملت ایران هستند تا ما بتوانیم در آسایش و امنیت تمام در كشور خودمان زندگی كنیم.

وی با بیان اینكه ما باید همواره قدردان جانفشانی‌ها و ایثارگری‌ها شهدا باشیم، گفت: كوچكترین كاری كه برای آنان می‌توانیم انجام دهیم همین این است كه بتوانیم مایه دلگرمی خانواده آنان باشیم تا آنان بدانند كه ملت ایران همواره ملت قدردانی هستند و قدر این ایثار آنان را می‌دانند.

سیدعیسی هاشمی، یادگار دوران دفاع مقدس هم به خبرنگار ایكنا گفت: حضور گسترده مردم در این مراسم، نشان از حمایت قاطعانه ملت ایران از آرمان‌های شهدا، امام و رهبری و همچنین دفاع جانانه از حرمین و مراكز دینی ما دارد.

خط قرمز شیعیان، حرم‌های اهل بیت(ع) است

وی با بیان اینكه آمریكا و اسرائیل دشمن مشترك تمام مسلمانان دنیا هستند، گفت: خط قرمز شیعیان، حرم‌های اهل بیت(ع) است لذا هر كسی كه بخواهد از خطوط قرمز ما عدول كند، مسلماً با تمام قوا در مقابل آنان خواهیم ایستاد و در حقیقت مدافعان حرم ما دارند از اعتقادات خودشان دفاع می‌كنند.

هاشمی یادآور شد: جبهه سوریه در حقیقت خط مقدم جبهه‌های نبرد ما با اسرائیل است و اگر این جانفشانی مدافعان حرم نبود، ما امروز باید در كرمانشاه و بسیاری از شهرهای خود با داعش در جنگ بودیم.

مجید فرزوانیان، دیگر یادگار دوران دفاع مقدس نیز به خبرنگار ایكنا گفت: شهید حججی به عنوان یك فرد انقلابی برای ما مطرح است به همین دلیل همه ما به احترام این فرد انقلابی كه حماسه جانانه‌ای آفرید، در اینجا حضور یافته‌ایم.

اسلام ما انقلابی است

وی، پیام حضور گسترده مردم در استقبال از خانواده شهید حججی را این دانست كه ملت ایران انقلاب اسلامی و اسلام انقلابی را قبول دارند و می‌خواهند و ادامه داد: برخی ها طرز تفكرشان این است كه انقلاب اسلامی است اما اسلام انقلابی نداریم در حالی كه ما ما آمدیم بگوییم كه ما اسلام انقلابی داریم.

بنا بر این گزارش، پس از اینكه خانواده شهید ححجی با استقبال پرشور مردم و مسئولان شیراز در فرودگاه شیراز مواجه شدند، برای شركت در مراسم بزرگداشت شهید حججی و همچنین سالروز شهادت امام جواد(ع) به حرم شاهچراغ(ع) عزیمت كردند كه این مراسم هم‌اكنون در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر در حال برگزاری است.

بعد ازظهر امروز نیز خانواده شهید حججی برای شركت در مراسم‌ متعددی كه در شهرها و بخش‌های مختلف شهرستان سروستان تدارك دیده شده است نیز به این شهرستان عزیمت خواهند كرد.

captcha