مسجد، پایگاه عبادت و جهاد فکری اسلام است
کد خبر: 3633407
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۴

مسجد، پایگاه عبادت و جهاد فکری اسلام است

گروه اجتماعی: امام جمعه شهر جدید سهند با بیان اینکه مسجد به عنوان پایگاه عبادت، جهاد فکری و تعلیم و تعلم معارف اسلامی است، اظهار کرد: در این پایگاه، وحدت مسلمین و یکپارچگی به دشمنان اسلام نشان داده می‌شود.

حجت‌الاسلام محمد منیب‌راد، امام جمعه شهرک‌ سهند در گفت‌و گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: بی‌هیچ شک اولین هدف اصلى و زیباترین هدف از رفتن به مسجد چیزى نیست جز برپایى نماز جماعت و بقیه اهداف و فواید مربوط به آن بدنبال همین هدف بوجود آمدند و شکل گرفتند.
وی افزود: فائده و بهره‌­ای که از رفت و آمد و انس با مسجد نصیب انسان مسلمان می­‌شود تنها ثواب بردن و در سرای دیگر مشمول لطف الهی واقع شدن نیست بلکه در همین جهان نیز فوائد و آثار اصلاح تربیتی علت اجتماعی و سیاسی فراوانی در سایه رفت و آمد به مسجد برای انسان مؤمن حاصل خواهد شد.
وی با استناد به آیه ۴۰ سوره حج خاطرنشان کرد: در این آیه می‌خوانیم: آن مؤمنانی که به ناحق از خانه‌هاشان آواره شده و جرمی نداشتند جز آنکه می‌گفتند: پروردگار ما خدای یکتاست. و اگر خدا رخصت جنگ ندهد و دفع شر بعضی از مردم را به بعض دیگر نکند همانا صومعه‌ها و دیرها و کنشت‌ها و مساجدی که در آن نماز و ذکر خدا بسیار می‌شود همه خراب و ویران شود. و هر که خدا را یاری کند البته خدا او را یاری خواهد کرد، که خدا را منتهای اقتدار و توانایی است.

حجت‌الاسلام منیب‌راد با بیان اینکه، مسجد به عنوان پایگاه عبادت، جهاد فکری و تعلیم و تعلم معارف اسلامی است، اظهار کرد: در این پایگاه، وحدت مسلمین و یکپارچگی به دشمنان اسلام نشان داده می‌شود.

امام جمعه شهرک‌ سهند یادآور شد: اگر مساجد از نظر معنوي كم رونق باشند و حضور مردم و نمازگزاران كم رنگ باشد و برنامه‌هاي آن جذاب و جوانگرا نباشد اين مسجد با طراز اسلامي فاصله دارد و مورد قبول اسلام نيست.

وی با اشاره به فرموه پیامبراکرم(ص)افزود: حضرت محمد(ص) می فرمایند: هرکسی که مسجدها خانه‌اش باشد، خداوند آسایش و آرامش و عبور از صراط را برای او ضمانت می‌کند.
حجت‌الاسلام منیب‌راد، سکونت در جوار عرش الهی را پاداش مسجد دانست و تاکید کرد:  سکونت در جوار عرش الهی پاداش مسجد است. در فردای قیامت و کسب مغفرت گناهان از خداوند متعال یکی دیگر از فوائد و آثار رفت و آمد به مسجد است و فرشتگان از اهل مسجد دیدار می­‌کنند و تسبیح زمین برای انسانهای مسجدی یکی دیگر از آثار و برکات رفت و آمد به مسجد است.
captcha