کشف مخفیگاه موشک‌های ضدهوایی داعش توسط ارتش لبنان
کد خبر: 3633433
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۵

کشف مخفیگاه موشک‌های ضدهوایی داعش توسط ارتش لبنان

نیروهای ارتش لبنان مخفیگاه موشک‌های ضد هوایی متعلق به داعش را در منطقه‌ای که این گروه تررویستی آن را ترک کرده است، کشف و شناسایی کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از « تسنیم»، «رویترز» گزارش داد، یک منبع امنیتی در ارتش لبنان اعلام کرد، عناصری از نیروهای لبنانی موشک‌های ضد هوایی را در یکی از مخفیگاه‌های تسلیحاتی واقع در منطقه‌ای که داعش از آنجا عقب‌نشینی کرده است، کشف کرده‌اند.

این منبع تصریح کرد، در میان سلاح‌های کشف‌شده خمپاره‌انداز، مسلسل‌های سنگین، تفنگ‌های تهاجمی، نارنجک، سلاح‌های ضد تانک، مین ضد نفر و مهمات نیز دیده می‌شود.

ارتش لبنان، روز شنبه ( 19 آگوست) عملیات علیه مواضع داعش در مناطق مرزی با سوریه را آغاز کرد. به موازات این عملیات، نیروهای ارتش سوریه و حزب‌الله لبنان نیز عملیات جداگانه‌ای در داخل سوریه آغاز کردند.

در تحولی دیگر، یک منبع امنیتی در لبنان به تلویزیون «المیادین» گفت که دستگاه اطلاعاتی ارتش لبنان یک مسئول امنیتی داعش را که حدود 3 سال پیش در عملیات علیه ارتش مشارکت داشت، بازداشت کرده است.

طبق اعلام این منبع، تروریست بازداشت‌شده که «باسل عبدالقادر» نام دارد، به مشارکت در حملات به مراکز ارتش، ربودن و قتل نیروهای نظامی لبنانی اعتراف کرده است.
 
captcha