فعالیت دومین روزنامه قرآنی در ۶ سرویس خبری
کد خبر: 3633647
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۹

فعالیت دومین روزنامه قرآنی در ۶ سرویس خبری

مدیر‌مسئول روزنامه روشنگر پوشش اخبار قرآنی و توسعه مهارت‌های روخوانی و روانخوانی، درک معانی آیات و تقویت انس عموم مردم با قرآن کریم را از اولویت‌های این نشریه برشمرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن‌(ایکنا) فارس نوشت: روزنامه روشنگر به عنوان دومین روزنامه قرآنی کشور مدتی به زیر چاپ رفته است.

پدرام پاک‌آیین مدیر مسئول روزنامه قرآنی روشنگر در گفت‌وگو با فارس درخصوص این نشریه گفت: این روزنامه در 8 صفحه و تیراژ 5 هزار نسخه شامل سرویس‌های خبر، گزارش، سبک زندگی، اندیشه قرآنی، فرهنگ و هنر قرآنی و بین‌الملل است که راهبرد آن پوشش رویداد‌های قرآن و عترت در سطح کشور، منطقه و بین‌الملل است.

 

 

وی تعمیق معرفت و تأمیم فهم و درک قرآن را دیگر راهبرد روزنامه روشنگر دانست و گفت: تلاش ما این است که با توجه به جامعیت قرآن به عنوان نقطه سعادت انسان‌ها مطالبی را از قرآن برای همه حوزه‌های زندگی بیان کنیم و این مطالب در موضوعاتی چون علوم قرآنی، فکری، معرفتی، فلسفه اسلامی، کلام اسلامی، تاریخ اسلام و حتی حوزه‌های اجتماعی و عامه پسند ارائه شوند تا طیف گسترده‌ای از جامعه از آن استفاده کنند.

پاک‌آیین از اطلاع‌رسانی فعالیت‌های قرآنی کشور در روزنامه روشنگر خبر داد و گفت: در حوزه اطلاع‌رسانی تلاش ما این است که رویداد‌ها، معرفی محصولات، انعکاس اخبار نهاد‌های قرآنی و نقد و بررسی فعالیت‌ها را در دستور کار داشته باشیم که این اخبار در قالب گزارش، مصاحبه، یادداشت، نظرات کارشناسان به عموم مردم ارائه می‌شود.

مدیرمسئول روزنامه روشنگر توجه به روخوانی را از دیگر اولویت‌های این نشریه برشمرد و گفت: توسعه مهارت‌های روخوانی و روانخوانی، درک معانی آیات و تقویت انس عموم مردم با قرآن کریم از دیگر برنامه‌های ما است و در این زمینه‌ها مطالبی را تولید و منتشر خواهیم کرد.

 

 

وی از راه‌اندازی سایت روزنامه روشنگر خبر داد و گفت: در کنار چاپ روزنامه سایتی برای به آدرس http://www.roshangardaily.ir/ راه‌اندازی شده و صفحات روزنامه هرروز در آن بارگذاری خواهد شد. البته بنا داریم در فاز دوم سایت را برخط کرده و علاوه بر مطالب روزنامه مطالب دیگری هم به لحظه منتشر کنیم.

پاک‌آیین روزنامه روشنگر را نشریه‌ای خصوصی معرفی کرد و گفت: این روزنامه با سرمایه شخصی اداره می‌شود و نیاز است که نهاد‌های دولتی و حاکمیتی از ما حمایت کنند، البته نهاد‌هایی مانند؛ سازمان تبلیغات، سازمان اوقاف و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حمایت‌های معنوی از ما داشتند اما قطعاً برای ادامه فعالیت به حمایت‌های مالی هم نیاز داریم. البته بهترین حمایت برای ما حمایت مردم است و در صورت تحقق این این امر به حمایت دیگر نهاد‌ها نیاز نخواهیم داشت.

وی از توزیع روزنامه روشنگر در برخی نهاد‌های قرآنی خبر داد و گفت: برخی از نهاد‌ها این روزنامه را از ما خریداری و در برخی تشکل‌های غیر دولتی توزیع می‌شود، البته قصد داریم در ادامه این روزنامه را در دکه‌های روزنامه فروشی هم توزیع کنیم.

captcha