به‌کارگیری دانشگاهیان در مدیریت شهری اصفهان/ تقویت بخش خصوصی در زمینه فرهنگی، اولویت شهردار جدید
کد خبر: 3633652
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۲
نوروزی خبر داد:

به‌کارگیری دانشگاهیان در مدیریت شهری اصفهان/ تقویت بخش خصوصی در زمینه فرهنگی، اولویت شهردار جدید

گروه اجتماعی: شهردار منتخب اصفهان گفت: فراهم ساختن زمینه‌های لازم برای بخش خصوصی و مشارکت آن‌ها در زمینه فرهنگی و هنری، یکی از اولویت‌های شهردار جدید اصفهان خواهد بود.

قدرت‌الله نوروزی، شهردار منتخب اصفهان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اصفهان، اظهار کرد: اصفهان از استعدادها و نیروی انسانی ماهر و شخصیت‌های برجسته فرهنگی و هنری در تراز ملی و حتی جهانی برخوردار است و از طرفی این شهر با 14 شهر جهان رابطه خواهرخواندگی دارد.
وی افزود: اکنون طرح جامع فرهنگی و حتی رسانه‌ای در زمینه مدیریت شهری اصفهان نداریم و در این بخش دچار نوعی سیاست زدگی شده‌ایم و درباره کارکرد و تعریف‌های فرهنگی که کارها و فعالیت‌ها را سرعت ببخشد، توافقی وجود ندارد؛ این نقاط ضعف، فرصت‌ را از ما گرفته و باید به‌گونه‌ای عمل کنیم که فضاهای متنوع و فرصت‌های موجود را فعال کنیم.
شهردار جدید اصفهان بیان کرد: اصفهان به‌عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام از جاذبه‌های فرهنگی و هنری سرآمدی برخوردار است و دانشگاه‌های متعددی در این شهر است و در زمینه‌های مختلف هنری نظیر سینما، تئاتر، موسیقی و ادبیات نیز توانایی‌های بالایی دارد که این‌ها زمینه‌هایی هستند که با بهره‌گیری از آن‌ها می‌توان، نقاط ضعف موجود را برطرف کرد.
نوروزی ادامه داد: انتظار داریم از رسانه‌های محلی قوی و مستقل برخوردار شویم و فرهنگ را تحت تاثیر یک دیدگاه و یک نگاه قرار ندهیم و بلکه یک توافقی بین دیدگاه‌ها ایجاد شود و شاهد یک نوع شکوفایی باشیم و اصفهان را به‌عنوان یک الگوی مطرح در سطح ملی و جهانی معرفی کنیم.
وی افزود: اکنون به نوعی می‌توان گفت در بحث مدیریت شهری اصفهان، توافقی درباره تعریف کار فرهنگی وجود ندارد و در رابطه با توسعه فرهنگی شهر، دیدگاه‌ها و نظرها نتوانسته‌اند دور هم جمع شوند و یک توافقی بین آن‌‌ها درباره کارکردهای فرهنگی شکل گیرد. اگر مدیریت شهری گرفتار سیاست زدگی شود، این مهم تبعاتی به همراه خواهد داشت و به نظر می‌رسد این عامل نقش زیادی در عدم استفاده از  فرصت‌های موجود در اصفهان داشته است.
نوروزی با اشاره به اینکه در ارتباط با مدیریت شهری اصفهان، یک برنامه 120 صفحه‌ای را در هفت محور تدوین کرده و به شورای شهر پنجم ارائه داده‌ام که یکی از محورهای آن مربوط به عرصه‌های فرهنگی، هنری  و اجتماعی است، گفت: برگزاری جشنواره‌های متعدد بین‌المللی، مدیریت رویدادهای متنوع، توجه به خواهر خواندگی‌ها، توجه به ادیان مختلف در اصفهان، تقویت روابط فرهنگی بین کلان‌شهرها و تقویت مشارکت‌ بخش خصوصی در زیرساخت‌های فرهنگی از مهم‌ترین برنامه‌ها و راهکارهایی است که می‌توان اصفهان را به عنوان یک الگوی جهانی معرفی کرد.
وی با اشاره به اینکه فراهم نمودن زمینه‌های لازم برای بخش خصوصی یکی از اولویت‌ها شهردار جدید خواهد بود، گفت: قرار نیست که ما جای بخش خصوصی را پر کنیم، بلکه می‌خواهیم زمینه لازم را برای فعالیت آن‌ها فراهم کنیم. در بخش عمرانی، حضور بخش خصوصی پذیرفته شده، اما در زمینه‌های فرهنگی و اجتماعی نیز می‌توان چنین زمینه‌هایی را فراهم کرد که این امر مستلزم تلاش مستمر و رفع نقاط ضعف و تهدیدهای موجود است. 
شهردار جدید اصفهان بیان کرد: در راهی که می‌خواهیم ادامه دهیم، نیازمند افراد شایسته هستیم که تعهد، تخصص و تجربه از مولفه‎های این شایستگی است. قطعا در بخش‌های مختلف شهرداری اصفهان مدیران شایسته‌ای وجود دارند. به لحاظ اینکه بنده فردی دانشگاهی هستم قطعا از پشتوانه دانشگاهیان هم به لحاظ فکری و مشورت و در هم امور اجرایی بهره‌ خواهیم گرفت. 
captcha