برگزاری دوره «تربیت مربی یاوران سلامت» با رویکرد اسلامی در اراک
کد خبر: 3633664
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۵

برگزاری دوره «تربیت مربی یاوران سلامت» با رویکرد اسلامی در اراک

گروه اجتماعی: مدیر مؤسسه قرآن و عترت اصحاب‌الثقلین اراک از برگزاری اولین دوره تربیت مربی «یاوران سلامت با رویکرد طب اسلامی و سنتی» خبر داد.

پیمان عین القضاتی، مدیر مؤسسه قرآن و عترت اصحاب‌الثقلین اراک، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، گفت: اولین دوره «تربیت مربی یاوران سلامت» با همکاری انجمن طب سنتی استان مرکزی برگزار می‌شود.
وی گفت: موضوع طب سنتی و اسلامی در سیاست‌های ابلاغی حوزه سلامت بررسی و مطرح شده است و رویکرد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی  و جامعه نیز تقاضا را به ادامه این روش درمانی معطوف کرده است.
مدیر مؤسسه قرآن و عترت اصحاب‌الثقلین اراک افزود: بحث پیشگیری در حوزه سلامت مهم‌تر از درمان است و لازمه آن ایجاد فرهنگ سلامت می‌باشد و چنین دوره‌هایی نیز با این هدف برگزار می‌شود.
این مدرس دانشگاه با بیان اینکه از اهداف مؤسسات قرآنی، فرهنگ سازی است ادامه داد: طب سنتی و سبک زندگی اسلامی نیازمند باید بیش از این مورد توجه مؤسسات قرآنی قرار گیرد، مخاطبین اصلی این دوره معلمین و مربیان قرآنی هستند که باید از توجه لازم نسبت به طب اسلامی و سنتی برخوردار شوند.
وی گفت: این دوره در قالب موضوعاتی از قبیل تشریح سبک زندگی اسلامی ایرانی در گذشته و شرایط مناسب وضعیت کنونی، بحث نظام بهداشت سلامت از منظر قرآن، مضامین و رویکردهای طب اسلامی در جهان، بیوتروریسم، وضعیت مصرف گیاهانی دارویی در حوزه پزشکی و نحوه تأثیر گذاری آن در سلامت، برگزار می‌شود.
مدیر مؤسسه قرآن و عترت اصحاب‌الثقلین اراک بیان کرد: متقاضیان می‌توانند برای ثبت‌نام در این دوره تا30شهریورماه با شماره‌های 33121800 و331225426  تماس حاصل نمایند، زمان برگزاری دوره نیز مهرماه سال جاری و مکان دوره به آدرس اراک، شهرک شهید بهشتی فاز یک، فرهنگسرای آیینه است پی از پایان دوره گواهینامه معتبر نیز صادر می‌شود.
captcha