فضای مجازی فرصت ابتکار عمل برای ترویج سبک زندگی اسلامی است
کد خبر: 3633669
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۰

فضای مجازی فرصت ابتکار عمل برای ترویج سبک زندگی اسلامی است

گروه اجتماعی: عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به پیچیدگی روابط و به روز بودن اطلاعات افراد اجتماعی از طریق فضای مجازی، گفت: فعالیت در شبکه های مجازی و اجتماعی فرصت ابتکار عمل برای ترویج سبک زندگی اسلامی را فراهم می‌کند.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، حجت الاسلام پورمحمد، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی گیلان عصر دیروز در نشست هم اندیشی اساتید جهاددانشگاهی گیلان با موضوع سبک زندگی اسلامی ایرانی اظهار کرد: برای اینکه این مباحث در میان جامعه تاثیرگذار باشد باید اساتید دانشگاهی از این جلسات استقبال کنند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه فعالیت های بسیاری در حوزه ترویج سبک زندگی اسلامی ایرانی انجام شده است، افزود: تاکید مقام معظم رهبری نسبت به ترویج سبک زندگی اسلامی ایرانی موجب اهتمام جدی بدان شده است.

وی با بیان اینکه هنوز جای بحث تخصصی پیرامون سبک زندگی اسلامی ایرانی خالی است، تصریح کرد: مباحث سبک زندگی اسلامی ایرانی از گستردگی بالایی برخوردار است می تواند در ابعاد مختلف مطرح شود.

حجت الاسلام پورمحمد با بیان اینکه والدین نقش مهمی در ترویج این سبک ایفا می کنند، گفت: اگر والدین خود عامل به مولفه ای سبک زندگی اسلامی و ایرانی باشند این خصایل در میان فرزندان نیز نهادینه می شود و آنان راحت تر بدان عمل می کنند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه بستر دانشگاهی فرصتی ارزشمند برای ترویج سبک زندگی اسلامی ایرانی در جامعه است، ادامه داد: اساتید دانشگاهی باید از مروجان اصلی سبک زندگی اسلامی و ایرانی در جامعه باشند چون بعنوان الگوی دانشجویان تاثیرگذار هستند.

وی با بیان اینکه دغدغه ها و مسایل فرهنگی همخوانی بسیاری با سبک زندگی اسلامی ایرانی دارد، عنوان کرد: اگر دغدغه های فرهنگی در جامعه مطرح و حل شود می توانیم بگوییم که در جهت سبک زندگی اسلامی و ایرانی حرکت کرده ایم.

حجت الاسلام پورمحمد گفت: مقام معظم رهبری اکنون در آستانه دهه پیشرفت و عدالت و در آغاز ورود به مرحله چهارم از مراحل پنجگانه انقلاب اسلامی، نظام اسلامی، دولت اسلامی، جامعه اسلامی و تمدن نوین و شکوهمند اسلامی بحث تئوریک اقتصادی و دقیقی را با عنوان «سبک و فرهنگ اسلامی» مطرح فرمودند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به سه مقوله اعتقادات، اخلاقیات و رفتار در جامعه تاکید کرد: رفتار وقتی درست است که از اعتقادات ما اخلاقیات نشأت گرفته باشد.

وی در پایان با اشاره به پیچیدگی روابط و به روز بودن اطلاعات افراد اجتماعی از طریق فضای مجازی، خاطرنشان کرد: فعالیت در شبکه های مجازی و اجتماعی فرصت ابتکار عمل برای ترویج سبک زندگی اسلامی را فراهم می کند که باید از آن به نحو احسن استفاده کرد.

captcha