تبریک رئیس جهاد دانشگاهی به مناسبت روز پزشک
کد خبر: 3633671
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۷

تبریک رئیس جهاد دانشگاهی به مناسبت روز پزشک

گروه دانشگاه: رئیس جهاد دانشگاهی با صدور پیامی روز پزشک را به جامعه پزشکی به ویژه جهادگران پزشک عضو این نهاد تبریک گفت.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، به نقل از روابط عمومی جهاد دانشگاهی، سیدحمیدرضا طیبی، رئیس این نهاد، با صدور پیامی روز پزشک را به جامعه پزشکی به ویژه جهادگران پزشک عضو این نهاد تبریک گفت. متن پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

حفظ موهبت الهی سلامت در جامعه، مرهون تلاش مجموعه‌ای از انسان های فداکار، سخت‌کوش و خستگی ناپذیر است. در این شبکه ی پیچیده، بزرگ و بهم پیوسته که متشکل از موضوعاتی نظیر بهداشت و پیشگیری، تامین سلامت فیزیکی، عاطفی، ذهنی، محیطی، معنوی، شغلی و در نهایت درمان، احیاء و بازتوانی بیماران و آسیب دیدگان است، نقش پزشکان به عنوان ملجأ بیماران در آخرین حلقه از این زنجیره، بسیار برجسته و دارای اهمیت است.

فلسفه نامگذاری اول شهریور ماه، زادروز حکیم ابوعلی سینا دلیلی بر اثبات این مدعاست؛ اگر چه این دانشمند اسلامی ایرانی به حوزه‌های مختلف علوم تبحر داشته به طوری که از او بعنوان یک عالِم همه چیزدان یاد می شود اما جهد مثال زدنی و فداکاری وی برای سلامت جامعه عصر خود و نیز پیشرفت علم طب برای تمامی اعصار، باعث تجلی بیشتر این ستاره پرفروغ ایران در حوزه پزشکی گردیده است.

اینجانب به نوبه خود فرارسیدن اول شهریور ماه و روز پزشک را به همه پزشکان عزیز به‌ویژه همکاران تلاشگر پزشک ام در جهاد دانشگاهی تبریک عرض نموده و یاد و خاطره پزشکان شهید و اساتید و معلمان گرانمایه و پیشکسوت آموزش پزشکی را که به دیار باقی سفر کرده‌اند گرامی می‌دارم.

 حمیدرضا طیبی
رئیس جهاد دانشگاهی
96/6/1
captcha