افتتاح مؤسسه‌ای برای ارتقای خوشنویسی اسلامی در پاکستان
کد خبر: 3634380
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۴

افتتاح مؤسسه‌ای برای ارتقای خوشنویسی اسلامی در پاکستان

گروه بین‌الملل: «عرفان صدیقی»، معاون نخست‌وزیر پاکستان در اداره میراث ملی ادبی و تاریخی، از تأسیس مؤسسه خوشنویسی در شهر «اسلام‌آباد»، پایتخت این کشور، با هدف ترویج هنر خوشنویسی اسلامی خبر داد.

افتتاح مؤسسه‌ای برای ارتقای خوشنویسی اسلامی در پاکستان

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «PakObserver»، عرفان صدیقی دیروز، 3 شهریور، در مراسم افتتاح نمایشگاه بین‌المللی خوشنویسی در محل شورای ملی هنرهای پاکستان در اسلام‌آباد این خبر را اعلام کرد.
نمایشگاه بین‌المللی خوشنویسی اسلامی توسط اداره میراث ادبی و تاریخی پاکستان و با همکاری مرکز تحقیقات تاریخ، هنر و فرهنگ اسلامی (IRCICA) وابسته به سازمان همکاری اسلامی به مدت چهار روز در اسلام‌آباد در حال برگزاری است.
صدیقی در این مراسم گفت: مؤسسه خوشنویسی در سال جاری و با هدف حفظ و ترویج هنر خوشنویسی که ارتباطی عمیق با اسلام دارد، تأسیس خواهد شد.
وی افزود: هنر خوشنویسی اسلامی از زمان نزول قرآن کریم شکل گرفته و بیش از چهارده قرن حفظ شده است.
صدیقی گفت: این نمایشگاه خوشنویسی نقطه عطفی در جهت ارتقاء این هنر و پیدا کردن راه‌های جدید همکاری با دیگر کشورها در زمینه‌های تاریخ، هنر و فرهنگ اسلامی است.
بیش از 100 اثر خوشنویسی از هنرمندان و متخصصان 43 کشور جهان از جمله پاکستان، ایران، مصر، مراکش، ترکیه، سوریه، فلسطین، عراق، تونس، اندونزی، بوسنی و هرزگوین، اسپانیا، انگلیس، تایلند، سودان و اردن در این نمایشگاه ارائه شده‌اند.
امروز، چهارم شهریورماه، نیز سمیناری با عنوان «فن خطاطی» در حاشیه این نمایشگاه برگزار می‌شود که در آن متخصصان این عرصه در مورد راه‌های احیای این هنر اسلامی گفت‌وگو خواهند کرد.

captcha