قصه گویی، از اولین زاده های هنری بشر است
کد خبر: 3635157
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۶
جواد زاهدی:

قصه گویی، از اولین زاده های هنری بشر است

گروه فرهنگی: مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی با اشاره به برگزاری مرحله استانی جشنواره بین المللی قصه گویی، اظهار کرد: قصه گویی، از قدیمی ترین هنر های زاده شده توسط بشر بوده و خبرنگاران با اطلاع رسانی، مانع از فراموشی فرهنگ قصه گویی در جامعه شوند.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) از آذربایجان غربی، امروز پنجم شهریور جواد زاهدی مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی، در نشست خبری با اصهاب رسانه که در سالن جلسات اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد، گفت: مرحله استانی جشنواره بین المللی قصه گویی در 27 و 28 شهریور سال جاری برگزار خواهد شد.
وی ادامه داد: دو شهر ماکو و ارومیه، نامزد های میزبانی این جشنواره بوده و در چند روز آینده میزبان مرحله استانی جشنواره بین المللی قصه گویی معرفی خواهد شد.
وی عنوان کرد: مرحله استانی جشنواره قصه گویی با حضور 64 نفر و در قالب مربیان، فرهنگی و هنری و ادبی کانون پرورش فکری، قالب آزاد شامل روحیانیون، دانشجویان، کارکنان ستادی و پدر برزگ ها و مادر بزرگ ها و نوجوانان 14 تا 17 سال برگزار خواهد شد.
زاهدی با اشاره به موضاعات برگزاری این جشنواره، تاکید کرد: جشنواره بین المللی قصه گویی در سطح استانی، در موضوعات آراد آموزشی و تربیتی، موضوع رضوی، موضوع ادبیات و فرهنگ عامه، موضوع قصه گویی آیینی و قصه گویی بومی و محلی خواهد بود.
وی تصریح کرد: نفرات برتر مرحله استانی جشنواره بین المللی قصه گویی، به مرحله  کشوری و بین المللی راه پیدا خواهند کرد.
وی با تاکید به پر کار بودن شهریور ماه برای کانون پرورشی کودکان و نوجوانان استان، بیان کرد: در هفتم شهریور ماه نشست کارشناسان آفرینش های هنری منطقه یک کشور، جهت بررسی عملکرد کیفی شش ماه نخست منطقه یک کشور در حوزه هنری، به میزبانی ارومیه برگزار می شود.
مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی با اشاره به برگزاری اردوی سه روز در اردوگاه معلم، افزود: 65 نفر از دختران کانون های پرورش فکری کودکان و نوجوانان سراسر استان، در اردوی سه روزه با موضوع تاریخی و هنری، در اردوگاه معلم ارومیه گرد هم خواهند آمد.
وی افزود: برگزاری کارگاه های شکل گیری صنایع دستی، کارگاه تاریخ و خط، بهروری آب و اجرای بازی های بومی و محلی و برگزاری مشاعره و مراسمات تفریحی و فرهنگی، از برنامه های این اردوی سه روزه است.
وی تصریح کرد: برنامه دو پنجره، با حضور مصطفی رحمان دوست نویسنده حوزه کودک و نوجوان، در 20 شهریور سال جاری، به میزبانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ارومیه برگزار خواهد شد.
زاهدی تاکید کرد: این برنامه جهت قرائت و نقد و بررسی کتاب کاش حرفی بزنیم، توسط مصطفی رحمان دوست، با حضور 80 نفر از کودکان و نوجوانان اجرا می شود.
وی با اشاره به آغاز هفته دولت، گفت: موفقیت و کامیابی تمام دولت مردان، و پیشرفت روز افزون جمهوری اسلامی ایران را از پروردگار متعال خواستارم.
مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی اظهار کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان توجه و اهتمام زیادی برای پر کردن اوغات فراغت کودکان و نوجوانان دارد و در 3 ماهه نخست سال جاری، 105 کارگاه فرهنگی و هنری برای کودکان و نوجوانان 4 تا 18 سال برگزار شده است.

captcha